Zysk grupy LPP lepiej od konsensusu

Zysk netto grupy LPP w trzecim kwartale 2011 roku wzrósł do 61,1 mln zł z 16,7 mln zł rok wcześniej i był o blisko 14 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on 53,7 mln zł.

Zysk netto grupy LPP w trzecim kwartale 2011 roku wzrósł do 61,1 mln zł z 16,7 mln zł rok wcześniej i był o blisko 14 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on 53,7 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w tym okresie wzrósł do 77,15 mln zł z 36,8 mln zł i był również wyższy od konsensusu na poziomie 70,8 mln zł.

Spółka poinformowała w raporcie kwartalnym, że na wyraźny wzrost wyniku operacyjnego rok do roku miał wpływ wzrost sprzedaży o 14,5 proc. oraz zwiększenie marży procentowej brutto na sprzedaży o 6 punktów procentowych. Spółce sprzyjały też korzystne relacje kursu złotego wobec dolara i euro. Poprawa wyniku była również możliwa dzięki dyscyplinie kosztowej - koszty rosły wolniej niż sprzedaż.

Reklama

Skonsolidowane przychody LPP w okresie lipiec-wrzesień wzrosły do 622,2 mln zł z 543,4 mln zł. Średnia prognoz rynkowych zakładała sprzedaż na poziomie 614,2 mln zł.

Spółka podała w komentarzu do raportu kwartalnego, że w trzecim kwartale w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż na poziomie 334,3 mln zł, a w placówkach Cropp Town wyniosła ona 112,6 mln zł. Z kolei sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 94 mln zł, a w sklepach Mohito 25,4 mln zł.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła w tym okresie o 5,3 tys. mkw. W efekcie na koniec trzeciego kwartału grupa posiadała 857 sklepów o łącznej powierzchni 326,3 tys. mkw.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w III kwartale 2011 roku o 9,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy.

Po trzech kwartałach tego roku zysk netto grupy wzrósł do 139,4 mln zł z 49,8 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny wzrósł do 175,7 mln zł z 85 mln zł, a przychody wzrosły do 1,70 mld zł z 1,45 mld zł rok wcześniej.

Firma odzieżowa LPP zamierza wydać na rozwój swoich nowych sklepów w przyszłym roku około 120 mln zł - poinformował wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

"W przyszłym roku na rozwój nowych sklepów możemy wydać około 120 mln zł, choć ostateczna kwota może być weryfikowana w górę" - powiedział Pachla podczas środowej konferencji prasowej.

Plan rozwoju sieci sklepów LPP zakłada wzrost ich powierzchni o 16 proc. w 2012 roku.

"W kolejnych trzech latach wzrost powierzchni powinien wynosić od 15-20 proc." - powiedział Pachla.

W przyszłym roku liczba sklepów należących do LPP ma wzrosnąć o około 150 i na koniec grudnia 2012 rok cała sieć ma liczyć 1053 sklepów. "Przyszłoroczny plan zakłada wzrost po połowie w Polsce i za granicą. W przypadku zagranicy chcemy rozwijać się głównie w Rosji i na Ukrainie, z naciskiem na Rosję" - powiedział Pachla.

Wiceprezes LPP poinformował również, że w przyszłym roku wzrost sprzedaży porównywalnej w istniejących sklepach spółki będzie najwyżej kilkuprocentowy. "Nie zakładamy w 2012 roku wyraźnego wzrostu sprzedaży porównywalnej rok do roku, będą to tylko pojedyncze procenty. Głównym motorem wzrostu będzie rozwój sieci" - powiedział Pachla.

Firma odzieżowa LPP rozpoczyna prace nad nowym brandem, ale pierwsze efekty tych prac będą widoczne dopiero wiosną 2013 roku - poinformował na środowej konferencji prasowej wiceprezes LPP Dariusz Pachla. "Zdecydowaliśmy, że będziemy pracować nad kolejnym brandem. Na razie to etap początkowy, opracowujemy model docelowego klienta. Rynek zobaczy efekt dopiero wiosną 2013 roku" - powiedział Pachla. "Na dzisiaj mogę powiedzieć, że będzie to raczej brand dla dziewcząt niż dla chłopców. Zakładamy też, że powierzchnia sklepów z tym brandem będzie stosunkowo nieduża" - dodał. Poinformował, że w początkowym okresie wydatki na rozwój nowego brandu nie będą duże.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »