Zysk Multimedia Polska spadł o 73 procent
Zysk netto Multimedia Polska w IV kwartale wyniósł 12,4 mln zł, co oznacza spadek o 73 proc. w ujęciu rdr. Przychody spółki w ostatnim kwartale ubiegłego roku urosły o 9 proc. do 178,3 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 6 proc. do 92,5 mln zł - poinformował prezes spółki, Andrzej Rogowski.
Narastająco po czterech kwartałach 2012 roku przychody Multimedia Polska wzrosły rdr o 10 proc. do 685,5 mln zł, zysk EBITDA wyniósł 351 mln zł wobec 327 mln zł rok wcześniej, a zysk netto spadł o 52 proc. do 49 mln zł.
Pozytywnie na przychody przełożyły się m.in. wyniki akwizycji Stream Communications, konsolidowanego od maja, oraz Diana (konsolidacja od maja) i Transmitel (konsolidacja od listopada).
Przychód na abonenta (ARPU) w ujęciu miesięcznym wyniósł w IV kw. 69,3 zł i wzrósł o 0,5 zł w stosunku do III kw.
Największy udział w przychodach grupy w 2012 roku utrzymał segment telewizji kablowej, która odpowiadała za 49,1 proc. sprzedaży. Kolejne były segmenty internetu, z udziałem na poziomie (28,9 proc.) oraz telefonii (18,2 proc.).
"Spodziewamy się, że w 2013 r. nastąpi wzrost udziału internetu w naszych przychodach" - powiedział na konferencji prezes Andrzej Rogowski.
W 2012 roku grupa wygenerowała przepływy pieniężne z działalności operacyjnej na poziomie 343 mln zł. CAPEX w ubiegłym roku wyniósł 374,8 mln zł.
Na ten rok plany dotyczące nakładów inwestycyjnych Multimediów są podobne, z wyłączeniem akwizycji - poinformował prezes.
"Wydamy około 175 mln zł, z czego 60-70 proc. stanowić będą nowe aktywacje, część prac stanowić będą również prace modernizacyjne na sieci Stream" - powiedział.
Na koniec 2012 roku liczba usług (RGU) grupy wzrosła o 16,5 proc. I wyniosła 1.763.424. W 2012 roku grupa odnotowała wzrost RGU netto o 250.333, w tym m.in. 133.317 RGU telewizji kablowej, 77.789 szerokopasmowego dostępu do internetu i 17.251 usług telefonii.
Na koniec grudnia grupa miała 826.900 klientów.
Wskaźnik RGU na klienta wyniósł 2,13.
Multimedia nadal pracują nad refinansowaniem zadłużenia spółki.
"Weryfikujemy rynek bankowy i obligacyjny. Jesteśmy w efektywnej fazie tego procesu" - powiedział prezes.
"Chcemy refinansować dług, aby mieć potencjał do zadłużania się pod nowe akwizycje. Takie ruchy konsolidacyjne to perspektywa 3 lat" - dodał. Spółka nie jest zainteresowana ewentualnym przejęciem Netii. "W strategii Multimediów na dzień dzisiejszy nie widzę takiej akwizycji jak Netia. Bałbym się łączenia tak różnych strategii i modeli biznesowych" - powiedział Rogowski.