Zysk Multimedia Polska spadł w II kw. o 27 proc.

- Przychody Multimedia Polska w drugim kwartale 2012 r. wzrosły o 10 proc. rdr do 169,5 mln zł z 154,5 mln zł, a zysk netto spadł o 27 proc. rdr do 10,9 mln zł z 15 mln zł - poinformowała spółka. Multimedia nadal nastawione są na akwizycje i prowadzą rozmowy w tej sprawie.

 - Przychody Multimedia Polska w drugim kwartale 2012 r. wzrosły o 10 proc. rdr do 169,5 mln zł z 154,5 mln zł, a zysk netto spadł o 27 proc. rdr do 10,9 mln zł z 15 mln zł - poinformowała spółka. Multimedia nadal nastawione są na akwizycje i prowadzą rozmowy w tej sprawie.

"Są rozpoznania, są rozmowy. To jest proces, który nigdy się nie zaczyna i nigdy nie kończy. Zastanawiamy się nad kilkoma sprawami. Chodzi o małych operatorów, których jest wielu" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes Mutlimedia Polska Andrzej Rogowski.

Wcześniej w tym roku Multimedia Polska przejęły Stream Communication oraz spółkę Diana Telewizja Kablowa.

Spółka opublikowała wyniki finansowe. Skorygowany zysk EBITDA w II kw. 2012 roku wzrósł o 10 proc. do 87,9 mln zł z 79,7 mln zł.

W całym pierwszym półroczu 2012 roku przychody Multimedia Polska wzrosły rdr o 10 proc. do 332,5 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 8 proc. do 169,9 mln zł, a zysk netto spadł o 16 proc. do 29,6 mln zł.

Reklama

"Główną przyczyną spadku zysku był wzrost kosztów m.in. związanych z emisją obligacji i odsetek oraz zdarzenia jednorazowe związane m.in. z procesem audytu strategicznego w spółce" - powiedział Rogowski, ale nie chciał się wypowiadać co do procesu sprzedaży samych Multimediów.

Wyższe przychody grupy, to efekt wysokiej dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz dzierżawy infrastruktury. Pozytywnie na przychody przełożyły się wyniki przejętego Stream Communications (rozpoczęcie konsolidacji od maja 2012 r.)

Około połowę sprzedaży stanowią wpływy z usług telewizyjnych. Pozostała część przychodów pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych (odpowiednio 28,5 proc. i 19 proc.).

Przychód na abonenta (ARPU) w ujęciu miesięcznym wyniósł w II kwartale 2012 r. 70,4 zł wobec 68,7 zł w II kwartale 2011 r. i wobec 71,7 zł w I kw. 2012 roku.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec czerwca 2012 roku wynosiła 1,684 mln, czyli ponad 16 proc. (237 tys.) więcej w stosunku do stanu na koniec czerwca 2011 r.

Skokowy wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji i internetu, to efekt przejęcia Stream Communications. Dzięki akwizycji tej spółki Multimedia Polska zyskały 121,3 tys. dodatkowych RGU.

W segmencie telewizji Multimedia miały 161,7 mln zł przychodów w pierwszym półroczu 2012 roku, czyli ponad 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na koniec czerwca 2012 r. spółka miała 953,2 tys. RGU telewizji, w tym 230 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV (45 proc. więcej niż rok wcześniej). Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 158 tys. rok do roku. To efekt akwizycji (Stream), a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

Przychody w segmencie internetu wyniosły w I półroczu 2012 r. 94,8 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. rdr. Liczba użytkowników internetu wyniosła 453,6 tys. i była o 20 proc. większa niż rok wcześniej.

Przychody w segmencie telefonii wyniosły 63,3 mln zł w pierwszym półroczu 2012 roku wobec 65,2 mln zł rok wcześniej. Na koniec czerwca 2012 r. spółka sprzedała prawie 277 tys. usług głosowych, czyli 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Inwestycje grupy w I półroczu 2012 roku wyniosły 205,4 mln zł z czego 121,4 mln zł stanowiły nakłady związane z akwizycjami (głównie dotyczyło to przejęcia Stream Communications), natomiast 84 mln zł to nakłady na rozbudowę i modernizację własnych sieci (w tym 60,6 mln zł to inwestycje rozwojowe). W samym II kw. 2012 roku spółka zainwestowała łącznie 137,4 mln zł, w tym 21,1 mln zł na inwestycje rozwojowe, a 104,3 mln zł na akwizycje.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: RDR | Multimedia Polska | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »