Wynik operacyjny wyniósł 36,3 mln zł wobec 30,3 mln zł prognoz analityków. Przychody ukształtowały się na poziomie 614,6 mln zł. Konsensus rynkowy zakładał sprzedaż na poziomie 595,5 mln zł. W całym 2014 roku przychody grupy wzrosły o 22 proc., do 2,03 mld zł, EBIT o 33 proc., do 128,3 mln zł, a zysk netto spadł 12 proc., do 78,1 mln zł.
Rynek polski i niemiecki odpowiadają za ok 60 proc. wzrostu przychodów. Firma dynamicznie rozwijała sprzedaż również w Wielkiej Brytanii, głównie poprzez sprzedaż w nowych kanałach dystrybucji oraz w Skandynawii, gdzie dobre wyniki sprzedażowe osiągnęła spółka Gram.
Wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł 23 proc., w Niemczech 28 proc., w Wielkiej Brytanii 106 proc., a w Skandynawii 23 proc. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w ubiegłym roku 636 mln zł. "Pomimo negatywnego wpływu kursu rubla i hrywny oraz zwiększenia udziału towarów w sprzedaży (niższa rentowność niż wyrobów) grupa wypracowała wyższy zysk brutto na sprzedaży o ponad 111 mln zł przy rentowności zbliżonej do poprzedniego okresu.
Zostało to osiągnięte dzięki zwiększeniu efektywności produkcji, podniesieniu cen na rynkach zagranicznych oraz niższym cenom zakupu komponentów" - podała spółka. Marża zysku netto spadła w zeszłym roku o 1,5 p.p., do 3,9 proc. "Niższa rentowność netto (...) wynika z jednorazowego aktywowania podatku od inwestycji w SSE (27 mln zł) w 2013 r." - podała Amica. Spółka poinformowała, że według najnowszych danych GfK, rynek polski dużego sprzętu AGD ilościowo wzrósł w minionym roku o 4,5 proc., a wartościowo o 8,7 proc.