Zysk netto Cyfrowego Polsatu powyżej konsensusu

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kwartale 2010 roku o 18,6 proc. do 86,13 mln zł i był o 5,6 proc. powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 81,6 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kwartale 2010 roku o 18,6 proc. do 86,13 mln zł i był o 5,6 proc. powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 81,6 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł w tym okresie do 106,9 mln zł z 85,4 mln zł przed rokiem, czyli 6,1 proc. powyżej konsensusu.

EBITDA zwiększyła się o 31,3 proc. do 122,9 mln zł i była o 5,7 proc. wyższa od oczekiwań rynku. Marża EBITDA wyniosła 32,9 proc., w porównaniu do 30,4 proc.

Przychody Cyfrowego Polsatu z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2010 roku wzrosły o 21,3 proc. do 374 mln zł i były wyższe o 4,2 proc. od szacunków rynkowych na poziomie 358,9 mln zł. Za wzrostem przychodów stoi głównie zwyżka przychodów z opłat abonamentowych.

Koszty operacyjne wzrosły o 13,7 proc. do 257,1 mln zł. Wzrost ten w głównej mierze wynikał ze wzrostu kosztów marketingu.

Reklama

Na 31 marca 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.239.755 abonentów, czyli o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 12,8 proc. do 2.608.101 i stanowiła 80,5 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 28,7 proc. do 631.654 abonentów, co stanowiło 19,5 proc. całej bazy abonentów.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 31 marca 2010 roku wzrósł do 9,1 proc. z 6,6 proc. głównie z powodu zmian regulaminu świadczenia usług, która każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy oraz wzrostu liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy.

Spółka podała w prezentacji, że spodziewa się stabilizacji wskaźnika churn w drugiej połowie 2010 roku.

Średni przychód na abonenta wzrósł o 3,4 proc. do 36,1 zł w analogicznym okresie 2009 roku głównie w wyniku zmiany mixu pakietów w kierunku wyższych pakietów programowych.

ARPU Pakietu Familijnego zwiększyło się o 4,5 proc. do 42 zł, a Pakietu Mini o 23,3 proc. do 10,6 zł.

Cyfrowy Polsat miał 29 tys. użytkowników usług MVNO, czego ponad 60 proc. to post paid oraz 5 tys. użytkowników usług dostępu do internetu.

***

W 2012 roku około 75 proc. abonentów Cyfrowego Polsatu ma mieć dostęp do usługi dostępu do internetu oferowanej od lutego 2010 roku przez największą platformę cyfrową - podała spółka w prezentacji.

Na koniec pierwszego kwartału 2010 Cyfrowy Polsat miał 5 tys. klientów internetu.

- Spółki, z którymi współpracujemy w zakresie oferowania usług dostępu do Internetu będą rozwijały sieć tak, by w 2012 roku około 75 proc. naszych abonentów miało dostęp do usługi - napisano.

- Trwają prace nad uruchomieniem telefonii stacjonarnej w drugim półroczu 2010 roku, ale ostateczna decyzja o wdrożeniu jeszcze nie zapadła - dodano.

W II kwartale Cyfrowy Polsat zamierza wprowadzić zintegrowaną ofertę telewizji, internetu i telefonii mobilnej.

Spółka zapowiedziała w maju zakończenie transakcji zakupu 94 proc. akcji mPunktu za 51 mln zł. Wszystkie punkty sprzedaży mPunkt będą oferowały usługi Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat kupił w 2009 roku za 24,6 mln zł 45 proc. udziałów w spółce posiadającej trzeciego pod względem wielkości dystrybutora usług telefonii mobilnej w Polsce.

mPunkt to sieć 203 sklepów działających w ponad 150 miastach na terenie Polski, oferujących produkty i usługi związane z telefonią komórkową.

***

Cyfrowy Polsat prawdopodobnie przeznaczy na wypłatę dywidendy od 33 do 66 proc. zysku za 2009 rok - poinformował dziennikarzy Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

- W tym roku dywidenda będzie najprawdopodobniej w widełkach przyjętych w polityce dywidendowej. Zastrzegam jednak, że ostateczna decyzja będzie podjęta w ostatnim momencie przed czerwcowym walnym - powiedział Libicki.

Polityka dywidendowa największej platformy cyfrowej zakłada przeznaczanie 33-66 proc. zysku na dywidendę, ale w ubiegłym roku na ten cel trafiło blisko 75 proc. zysku, czyli 201 mln zł, co dało 0,75 zł na akcję.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Cyfrowy Polsat | Polsat | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »