Zysk netto grupy Eurocash w II kw. wyniósł 52,5 mln zł, wobec konsensusu 52,8 mln zł zysku

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w drugim kwartale 2012 roku wzrósł do 52,5 mln zł z 35,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał zysk na poziomie 52,8 mln zł.

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w drugim kwartale 2012 roku wzrósł do 52,5 mln zł z 35,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał zysk na poziomie 52,8 mln zł.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w II kwartale wzrósł rok do roku o ponad 83 proc. rdr, do 85 mln zł. Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego na poziomie 83,9 mln zł.

EBITDA wzrosła o 71,5 proc. rdr do 110,3 mln zł wobec konsensusu na poziomie 109,2 mln zł.

Przychody grupy Eurocash w II kwartale wzrosły rok do roku o 64,3 proc., do 4,213 mld zł. Analitycy spodziewali się średnio przychodów na poziomie 4,322 mld zł.

W całym pierwszym półroczu Eurocash miał 62,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej (wzrost o ponad 42 proc. rdr), 118,8 mln zł zysku operacyjnego (wobec 60,9 mln zł przed rokiem) przy przychodach na poziomie 7,95 mld zł (wzrost o 71 proc. rdr).

Reklama

"Jednym z głównych czynników wpływających na wzrost przychodów w tym okresie była akwizycja Grupy Dystrybucyjnej Tradis, która w okresie II kwartału 2012r. dodała do zewnętrznej sprzedaży Grupy Eurocash 1.415,61 mln zł, a w okresie I półrocza 2012 r. 2.751,85 mln zł. Wzrost przychodów z wyłączeniem sprzedaży Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniósł 9 proc. w II kwartale 2012r. i 12 proc. w I półroczu 2012r., przy czym największą część wzrostu wygenerował format Cash&Carry" - napisano w sprawozdaniu zarządu.

Eurocash poinformował, że w II kwartale sprzedaż hurtowni Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 13,31 proc. rok do roku do 1038,9 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Cash&Carry (wzrost LFL) wyniósł 8,38 proc.

Sprzedaż hurtowa Eurocash w formacie Delikatesy Centrum wzrosła w II kwartale 2012 r. o 13,71 proc. rdr do 358,09 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby sklepów Delikatesy Centrum wyniósł w II kwartale 2,02 proc.

Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 684,8 mln zł i wzrosła o 3,12 proc. rok do roku.

Sprzedaż alkoholu zrealizowana przez grupę spółek Premium Distributors wyniosła 500,39 mln zł (wzrost o 1,54 proc. rdr). Sprzedaż Eurocash Dystrybucja z uwzględnieniem Pol Cater wyniosła 181,92 mln zł (wzrost o 11,5 proc. rdr).

Spółka podała, że sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez spółki z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniosła w II kwartale 2012r. 1.415,61 mln zł. 87,3 proc. zostało zrealizowane w formacie aktywnej dystrybucji, a 12,7 proc. w formacie cash&carry.

Eurocash podtrzymał, że w 2012 roku liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry powinna zwiększyć się o około 6-8 placówek, choć ostateczna liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji z Grupą Dystrybucyjną Tradis. Liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie o ok. 100 placówek.

W segmencie aktywnej dystrybucji KDWT spółka będzie zwiększać sprzedaż artykułów impulsowych (spożywczych), co ma się przyczynić do wzrostu rentowności oraz poprawy dynamiki kapitału obrotowego.

Na koniec drugiego kwartału liczba hurtowni Cash&Carry wyniosła 136 oraz 3 Batna, liczba sklepów sieci abc wyniosła 4.897. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci "Delikatesy Centrum" wyniosła na koniec czerwca 693 placówki. KDWT posiadało 118 filii oraz 2 centra dystrybucyjne.

Spółki dystrybucyjne Tradis posiadały 56 regionalnych hurtowni oraz 8 centrów dystrybucyjnych, o łącznej powierzchni magazynowej wynoszącej ok. 269 tys. m2.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Eurocash SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »