Zysk netto Grupy TP powyżej oczekiwań

Zysk netto grupy TP SA w drugim kwartale 2011 roku wzrósł do 995 mln zł z 325 mln zł rok wcześniej, wobec 840 mln zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk netto grupy TP SA w drugim kwartale 2011 roku wzrósł do 995 mln zł z 325 mln zł rok wcześniej, wobec 840 mln zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 1,151 mld zł wobec 507 mln zł rok wcześniej i wobec 1,172 mld zł konsensusu.

EBITDA wzrosła o 45,7 proc. do 2,144 mld zł wobec 2,133 mld zł konsensusu. Marża EBITDA wyniosła 37,3 proc. wobec 36,9 proc. rok wcześniej.

Przychody telekomu zmniejszyły się w drugim kwartale 2011 roku o 4,9 proc. r/r do 3,790 mld zł wobec 3,798 mld zł konsensusu.

Wolne przepływy pieniężne netto wyniosły 507 mln zł. Spółka podtrzymała cel całoroczny na poziomie co najmniej 2,4 mld zł.

- - - - -

Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w II kwartale 2011 roku blisko 1,97 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,95 mld zł w takim samym okresie 2010 roku, co oznacza wzrost o 0,9 proc. rok do roku - podała TP SA w raporcie.

Reklama

"Przychody z segmentu komórkowego wzrosły o 0,9 proc. rdr, odzwierciedlając obniżkę stawek MTR za SMS (z 15 gr do 8 gr, wprowadzoną w styczniu 2011). Z wyłączeniem wpływu decyzji regulacyjnych, przychody segmentu wzrosły w II kw. o 3,2 proc. rdr" - poinformowano w raporcie.

"Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze znacznego przyrostu bazy klientów, która w II kw. 2011 zwiększyła się o 116 tys., przekraczając 14,5 mln. W efekcie, Orange utrzymał pozycję największej sieci komórkowej w Polsce. Przyrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost ruchu, przy jednoczesnej odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych na presję cenową" - dodano.

Łączna liczba klientów telefonii komórkowej wzrosła na koniec II kwartału w ujęciu rocznym o 3,6 proc., do 14,535 mln, z czego liczba klientów abonamentowych wyniosła 6,967 mln (wzrost o 2,6 proc.), a liczba klientów pre-paid 7,568 mln (wzrost o 4,6 proc.).

Liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych wzrosła o 49,1 proc., do 645 tys.

Smartfony stanowiły 28 proc. w sprzedaży post-paid, a ich liczba wzrosła do 1,8 mln, co odzwierciedliło się we wzroście ARPU z usług przesyłu danych o 29 proc.

Zagregowane ARPU dla usług telefonii komórkowej wyniosło na koniec II kwartału 2011 roku 41,1 zł wobec 39,4 zł po I kwartale 2011 roku oraz 43,6 zł na koniec II kwartału 2010 roku.

TP SA podała, że Centertel jest liderem rynku w ujęciu wartościowym. Jego udział rynkowy w II kwartale wynosił 30,8 proc., podobnie jak w I kwartale tego roku. W II kwartale 2010 r. udział ten wynosił 31,5 proc.

Ilościowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej wyniósł w II kwartale tego roku 29,9 proc. wobec 30,1 proc. w I kwartale br. i w stosunku do 30,7 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Marża EBITDA spadła rdr w II kwartale 2011 roku o 1,2 pkt proc., do 30,1 proc.

EBITDA wzrosła w tym okresie rdr o 1,9 pkt proc. oraz o 13 proc. kdk.

"W II kw. EBITDA wzrosła o 13,0 proc. kdk, a marża ponownie przekroczyła poziom 30 proc. Te dobre wyniki zostały osiągnięte głównie dzięki wzrostowi przychodów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów niezwiązanych ze sprzedażą" - napisano w raporcie TP SA.

W całym I półroczu przychody TP SA z telefonii komórkowej wyniosły 3,82 mld zł wobec 3,77 mld zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wzrosły tym samym o 1,5 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Orange Polska S.A. | Netta | Netto | telefonia komórkowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »