Reklama

Zysk netto LPP wyniósł w II kw. '11 64,2 mln zł

Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2011 roku wyniósł prawie 64,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być nieznacznie wyższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 60,7 mln zł.

Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2011 roku wyniósł prawie 64,2 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być nieznacznie wyższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 60,7 mln zł.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł prawie 87,8 mln zł i był o 5,2 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 83,4 mln zł EBIT.

Przychody grupy wyniosły w II kwartale 580,5 mln zł. Konsensus zakładał przychody na poziomie 580 mln zł.

W całym I półroczu 2011 grupa LPP wypracowała 78,31 mln zł zysku netto wobec 33,07 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 98,5 mln zł z 48,2 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku, a przychody wzrosły o 19 proc. rdr do 1,081 mld zł z 906,1 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Koszty sprzedaży wzrosły w I półroczu 2011 roku o 12 proc. do 443,5 mln zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły o 15 proc. rdr do 51,3 mln zł.

Łączna powierzchnia handlowa wzrosła rok do roku o ok. 8 proc.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I półroczu 2011 roku 55,5 proc. wobec 54,2 proc. przed rokiem.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2011 roku o 18,1 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 614 mln zł, w placówkach Cropp Town 188 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 153 mln zł, w sklepach Mohito 40 mln zł.

W I połowie 2011 grupa LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni około 7,2 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 322 tys. mkw (866 sklepów), z czego 99,5 tys. m kw. (208 sklepów) poza granicami Polski.

- - - - -

- Producent i dystrybutor odzieży, firma LPP, spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowej dynamiki wzrostu zysku netto i przychodów, i nie wyklucza, że tegoroczny zysk netto spółki sięgnie 200 mln zł - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

- Liczę, że dynamika wzrostu zysku netto i przychodów w tym roku będzie dwucyfrowa - powiedział Pachla.

- Bieżące wyniki wskazują, że utrzymanie się dotychczasowych tendencji jest możliwe. W naszych sklepach nie widać negatywnych zjawisk - dodał.

W I półroczu 2011 roku przychody grupy wzrosły o 19 proc. rdr do 1,08 mld zł. EBITDA wzrosła o 53 proc. rdr do 146,6 mln zł, EBIT wzrósł o 104 proc. do 98,6 mln zł, a zysk netto o 137 proc. do 78,3 mln zł.

W samym drugim kwartale spółka miała 64,2 mln zł zysku netto (wzrost o 70 proc. rdr), 87,7 mln zł EBIT (wzrost o 121 proc. rdr), a przychody wzrosły o 21 proc. do 580,5 mln zł.

Na pytanie, czy realne jest osiągnięcie w 2011 roku przez LPP zysku netto w wysokości do 200 mln zł, wiceprezes odpowiedział: "jest to realne".

Pachla poinformował, że dzięki wydzieleniu i przeniesieniu praw do znaków towarowych Reserved i Cropp do spółek zarejestrowanych na Cyprze i w ZEA efektywna stopa podatkowa zmniejszy się do ok. 15 proc.

- W tym roku oznaczać to będzie korzyści rzędu kilku milionów złotych, a w przyszłym kilkanaście milionów - powiedział Pachla.

Wiceprezes poinformował, że grupa zwiększy swoją sieć sprzedaży w 2012 roku w większym stopniu niż w 2011 roku, kiedy tempo przyrostu ma wynieść 8-10 proc. Przyrost sieci w przyszłym roku spółka szacuje na kilkanaście procent.

- Przyrost sieci będzie w przyszłym roku większy. Biorąc pod uwagę obiekty, których otwarcie jest negocjowane, będzie to kilkanaście procent, a nie 8-10 proc. planowane na ten rok - powiedział Pachla.

LPP zakłada, że w 2011 roku wzrost powierzchni sieci sklepów wyniesie około 28 tys. m kw., do 351 tys. m kw.

Nakłady na ten cel mają wynieść 60 mln zł.

Pachla powiedział, że w przyszłym roku CAPEX będzie wyższy i może wynieść ponad 100 mln zł.

Jeszcze w tym roku spółka zamierza uruchomić za granicą pierwsze sklepy Mohito.

- W tym roku planujemy otworzyć na rynkach wschodnich, w Rosji i krajach nadbałtyckich około 2 tys. m kw., czyli około 10 placówek Mohito - powiedział wiceprezes LPP.

Poinformował, że LPP nie planuje skupu akcji.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »