Zysk netto Multimedia Polska spadł o 38 proc. rdr
Zysk netto Multimedia Polska spadł po trzech kwartałach 2013 roku o 38 proc. rdr do 22,8 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.
Spółka podała, że wyniki obarczone są wpływem zdarzeń jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów poniesione w okresie 9 miesięcy 2013 roku wyniosły ponad 40,0 mln zł.
Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 3 proc. rdr do 266,1 mln zł, a przychody za 9 miesięcy 2013 r. wyniosły 523,7 mln zł i wzrosły o 3 proc. rdr.
Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł po 9 miesiącach 2013 r. 67,8 zł.
"Nieznaczny spadek ARPU względem tego samego okresu 2012 roku, to efekt nowej polityki sprzedażowej. Grupa Multimedia Polska postawiła na klientów generujących najwyższe marże. W krótkim terminie przekłada się to na spadek dynamiki sprzedaży nowych RGU, ale w średnim i długim terminie powinno pozytywnie wpłynąć na uzyskiwane marże. Dodatkowo wpływ na przychody i tym samym ARPU, ma także system +cen pośrednich+ dla abonentów kończących etap promocji. W opinii zarządu, w perspektywie średnio i długoterminowej, nowa strategia pozwoli na zwiększanie zarówno ARPU, jak i liczby klientów, a w konsekwencji także przychodów. Zgodnie z nową polityką, działania te mają na celu ograniczenie wskaźnika rezygnacji (churn). Pierwsze efekty widać już w II i III kwartale 2013 r., gdzie churn był istotnie niższy niż w porównywalnych okresach 2012 roku" - napisano w komunikacie.
Multimedia Polska na koniec września 2013 r. dostarczyły swoim klientom blisko 1,78 mln usług, czyli o 50 tys. więcej niż przed rokiem.
W okresie 9 miesięcy 2013 r. grupa osiągnęła 260,1 mln zł przychodów w segmencie telewizji, czyli o ok. 5 proc. więcej rdr. Przychody z telewizji cyfrowej wzrosły o 30 proc. do 97,3 mln zł, a liczba RGU wzrosła o 20 proc. do 309 tys. W segmencie Internetu wzrost przychodów wyniósł 9 proc. do 159 mln zł, a RGU 5 proc. do 492 tys.
Przychody grupy Multimedia Polska z usług głosowych wyniosły 87,5 mln zł wobec 94,2 mln zł rok wcześniej. Na koniec września grupa sprzedała 285 tys. usług głosowych, czyli o 2 tys. więcej niż przed rokiem.
Grupa Multimedia Polska zainwestowała od początku roku 153,9 mln zł, z czego 143,6 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług. Pozostałe środki zostały przeznaczone na akwizycje