Notowania akcji spółki CCC z 29 stycznia 2025 roku
W środę, 29 stycznia CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 168,7 zł, czyli o 1,32 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 166,5 zł. O godzinie 9.12 kurs akcji wzrósł do poziomu 170,3 zł, a następnie, o 15.48, spadł do wartości 166,5 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 167 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 124, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 347 216 sztuk. Obroty wyniosły 55,9 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost podobnie jak to miało miejsce w ostatni poniedziałek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 7,07 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 9,19 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 189,03 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 9,14 proc.
W środę CCC zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,01 proc. do poziomu 86 203 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 0,3 proc. Spółki z sektora odzieżowego do których należy także CCC ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,35 proc. do poziomu 11 122 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania branży odzieżowej na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się gorzej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,35 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,30 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).