Notowania akcji spółki CCC z 31 października 2024 roku
W czwartek, 31 października CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 173 zł, czyli o 1,37 proc. mniej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 175,4 zł. O godzinie 9.28 kurs akcji wzrósł do poziomu 177,9 zł, a następnie, o 14.52, spadł do wartości 172,1 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 176,4 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 115, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 132 705 sztuk. Obroty wyniosły 23,2 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 3,70 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 1,97 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 332,46 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 188,42 proc.
W czwartek CCC zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,78 proc. do poziomu 79 550 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,57 proc. Spółki odzieżowe do których należy także CCC ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 2,10 proc. do poziomu 10 452 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek odzieżowych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo gorzej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 2,10 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,57 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).