Notowania akcji spółki CCC z 6 grudnia 2024 roku
W piątek, 6 grudnia CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 206 zł, czyli o 0,39 proc. więcej niż na zamknięciu czwartkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 205,2 zł. O godzinie 10.40 kurs akcji wzrósł do poziomu 209,4 zł, a następnie, o 15.44, spadł do wartości 204,8 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 205,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 116, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 199 538 sztuk. Obroty wyniosły 36,8 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost podobnie jak to miało miejsce w ostatnią środę, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 6,03 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 13,59 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 243,58 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 236,17 proc.
W piątek CCC zachowywało się podobnie jak rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,09 proc. do poziomu 82 860 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 0,19 proc. Spółki z branży odzieżowej do których należy także CCC ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,10 proc. do poziomu 11 946 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora odzieżowego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża odzieżowa zachowywała się gorzej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,10 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,19 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).