Notowania akcji spółki CCC z 8 listopada 2024 roku
W piątek, 8 listopada CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 184,1 zł, czyli o 2,91 proc. więcej niż na zamknięciu czwartkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 178,9 zł. O godzinie 9.04 kurs akcji wzrósł do poziomu 185,8 zł, a następnie, o 16.08, spadł do wartości 178,8 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 180,5 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 113, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 137 367 sztuk. Obroty wyniosły 24,9 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost podobnie jak to miało miejsce w ostatnią środę, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 2,91 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 1,06 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 341,75 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 195,13 proc.
W piątek CCC zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,32 proc. do poziomu 82 250 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,89 proc. Spółki odzieżowe do których należy także CCC ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,61 proc. do poziomu 10 650 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek odzieżowych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo gorzej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,61 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,89 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).