Notowania akcji spółki Eurocash z 2 stycznia 2025 roku
W czwartek, 2 stycznia Eurocash (EUR) rozpoczął notowania od poziomu 7,22 zł, czyli o 0,84 proc. więcej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 7,16 zł. O godzinie 9.08 kurs akcji wzrósł do poziomu 7,28 zł, a następnie, o 11.58, spadł do wartości 7,14 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 7,25 zł.
Liczba transakcji dla spółki Eurocash wyniosła 119, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 234 404 sztuk. Obroty wyniosły 1,66 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost podobnie jak to miało miejsce w ostatni piątek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,18 proc., w ciągu miesiąca spadła o 6,69 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 56,06 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 0,69 proc.
W czwartek Eurocash zachowywał się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,71 proc. do poziomu 80 937 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 1,26 proc.
Eurocash jest grupą zajmującą się hurtową oraz detaliczną dystrybucją żywności i innych produktów szybko zbywalnych (FMCG). Jej klientami są właściciele sklepów małoformatowych, których grupa wspiera w obszarze marketingu, technologii i edukacji. Działalność hurtowa prowadzona jest poprzez sieć hurtowni Cash&Carry oraz dystrybucję z dowozem do klienta, w tym z wykorzystaniem platformy e-commerce (eurocash.pl). Firma obsługuje blisko 80 tys. placówek detalicznych (w tym kilkanaście tysięcy sklepów w miękkiej franczyzie: abc, Groszek, Euro Sklep, Gama i Lewiatan). Działalność detaliczna grupy obejmuje sieć supermarketów Delikatesy Centrum (własnych i zrzeszonych w ramach twardej franczyzy) oraz sieć saloników prasowych Inmedio (na podst. GPW).