Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 14 listopada 2024 roku
W czwartek, 14 listopada Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 79 zł, czyli o 1,67 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 77,7 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom minimalny - 77,3 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 32, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3 788 sztuk. Obroty wyniosły 295 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 4,73 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 5,26 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 30,18 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 36,27 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,79 proc. do poziomu 80 999 punktów, a wartość spółki spadła o 0,26 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,85 proc. do poziomu 6 694 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,85 proc., a wartość spółki spadła o 0,26 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).