Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 25 czerwca 2024 roku
We wtorek, 25 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 107,2 zł, czyli o 1,13 proc. więcej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 106,0 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 105,8 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 25, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 364 sztuk. Wzrost był przy małym obrocie, który wyniósł 249 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,16 mln zł.
Analizowana sesja była kolejną wzrostową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 4,14 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 11,33 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 7,32 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 12,5 proc.
We wtorek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,12 proc. do poziomu 87 973 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 0,38 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,14 proc. do poziomu 8 120 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania branży medialnej na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,14 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,38 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).