Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 30 kwietnia 2025 roku
W środę, 30 kwietnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 92,9 zł, czyli o 3,22 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 90,0 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom minimalny - 89,1 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 109, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 9 933 sztuk. Obroty wyniosły 860 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 2 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,05 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 5,53 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 25,25 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 14,56 proc.
W środę Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 2,08 proc. do poziomu 98 723 punktów, a wartość spółki spadła tylko o 0,33 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,05 proc. do poziomu 7 429 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania branży medialnej na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,05 proc., a wartość spółki spadła o 0,33 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).