Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 5 grudnia 2024 roku
W czwartek, 5 grudnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 74,1 zł, czyli o 0,13 proc. mniej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 74,2 zł. To była minimalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom maksymalny - 75,1 zł - spółka osiągnęła o godzinie 9.59 by na zamknięciu spaść do poziomu 74,4 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 46, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 5 501 sztuk. Obroty wyniosły 359 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 2 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 6,06 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 0,54 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 33,93 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 38,82 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,4 proc. do poziomu 82 786 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 0,27 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,65 proc. do poziomu 6 806 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z sektora medialnego na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).