Reklama

10 sklepów najbardziej godnych zaufania

Czy kupilibyście kamizelkę ratunkową lub drogi zegarek w sklepie, w którym księgowość jest fałszowana? Prawdopodobnie nie, jeżeli byście o tym widzieli.

W rzeczy samej jest wielce prawdopodobne, że firmy nierzetelne w jednym obszarze działań biznesowych (jak na przykład sprawozdania finansowe), są również nierzetelne w obszarach powiązanych ze sprzedażą, np. jeśli chodzi o jakość produktu, przedstawianie prawdziwych danych w reklamach oraz politykę zwrotu towarów.

Na zdjęciach: 10 najbardziej godnych zaufania sklepów w Ameryce

20 najbardziej odpowiedzialnych przedsiębiorstw

Porady dotyczące najbardziej efektywnego prowadzenia programu Biznesu odpowiedzialnego społecznie

10 najlepszych funduszy typu ETF w 2010 r.

10 najgorszych funduszy typu ETF w 2010 r.

Mając to na uwadze, "Forbes" przygotował listę 10 najbardziej godnych zaufania sklepów. Aby wykonać obliczenie liczbowe, zwróciliśmy się do Audit Integrity, niezależnego przedsiębiorstwa w Los Angeles zajmującego się analizami finansowymi. Audit Integrity oprócz surowych danych przedstawianych przez przedsiębiorstwa w deklaracjach podatkowych i zestawieniach bilansowych analizuje również ponad 100 czynników pomagających ocenić prawdziwą jakość praktyk księgowych i kierowniczych. Celem analizy jest identyfikacja elementów zwykle najbardziej powiązanych z oszustwami oraz ilościowe ujęcie ryzyka spadku cen akcji przedsiębiorstw, konieczności ponownego rozliczenia finansowego przez menedżerów oraz procesów sądowych dotyczących papierów wartościowych wytaczanych przez osoby trzecie.

Audit Integrity dokonało analizy danych historycznych od 1996 r. dotyczących metryk własnościowych w celu ustalenia zależności pomiędzy kulturą organizacyjną i negatywnymi zdarzeniami. W rezultacie opracowano metodę oceny ryzyka powiązanego z księgowaniem i zarządzaniem (AGR), które jest wyrażane jako wynik procentowy w skali od 0 do 100, co odpowiada klasyfikacji w zakresie od "bardzo agresywne" (najniższe wyniki) do "zachowawcze" (najwyższe wyniki). AGR stanowi podstawę niedawno opublikowanej przez Forbes wielobranżowej listy zawierającej najbardziej godne zaufania firmy. Na liście tej jest mniej niż 5 proc. przedsiębiorstw z sektora publicznego. Punktacja AGR według Audit Integrity stanowi również podstawę listy ryzyka "Forbesa".

Poniekąd należy zauważyć, że wśród sklepów nie są wymienione marki z najwyższej półki, takie jak Target (którego praktyki księgowe zostały ocenione przez Audit Integrity jako "agresywne"), Macy's ("agresywne") lub Wal-Mart ("bardzo agresywne").

Zamiast tego na początku listy najbardziej godnych zaufania sklepów, które uzyskały najwyższą w AGR ocenę 100, zostały umieszczone: Hot Topic (sklep internetowy z elegancką odzieżą) oraz Citi Trends (sklep z odzieżą w atrakcyjnej cenie posiadający 400 punktów sprzedaży detalicznej). Firma Christopher & Banks prowadząca pod swoim szyldem 800 dużych sklepów detalicznych z elegancką odzieżą dla kobiet oraz sklep C.J. Banks z kobiecą odzieżą w dużych rozmiarach zostały sklasyfikowane na drugiej pozycji, uzyskawszy w AGR ocenę 99. Inne wysoko notowane firmy to Haverty Furniture, Fred's Discount Stores oraz Zumiez.

Zestawienie wskaźników: Podstawowe wskaźniki odnośnie do 25 branż

Neil Weinberg

Zobacz autorską galerię Andrzeja Mleczki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »