50 tysięcy złotych kary za reklamę piwa w Polo TV
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) nałożyła na spółkę Lemon Records, nadawcę programu Polo TV, karę w wysokości 50 000 zł za wielokrotne emisje reklam piwa w porze chronionej. Jak poinformowała Krajowa Rada, przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono fakt, że promocja napoju alkoholowego w czasie chronionym miała miejsce w kanale nadawanym w naziemnej telewizji cyfrowej, a więc bezpłatnie dostępnym na terenie całego kraju.
W przeprowadzonym z urzędu postępowaniu dokonano analizy materiałów wyemitowanych 2 i 3 lipca 2016 r. w programie Polo TV. Analiza wykazała, że w tych dniach wielokrotnie w porze chronionej, a więc między godz. 6:00 a godz. 20:00, nadane zostały reklamy piwa. Stanowi to naruszenie art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
W okresie wykonywania koncesji nadawca był już karany za naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o rtv (decyzja przewodniczącego KRRiT nr 8 z 25 października 2013 r.).
Przewodniczący KRRiT wziął też pod uwagę, że w związku z analogicznym zdarzeniem nadawca był już upomniany pismem 21 marca 2016 r. i zobowiązany do podjęcia stosownych działań zmierzających do wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości.
Źródło: KRRiT