60 proc. Polaków nie wie, czym jest telefonia internetowa

Pomimo wzrostu popularności telefonii internetowej, tzw. VoIP, ponad połowa Polaków (60 proc.) nadal nie wie nic na jej temat - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Przed rokiem VoIP nie był znany 88 proc. ankietowanych. Z telefonii tej regularnie korzysta co setny Polak.

Telefonia VoIP może zastąpić tradycyjny telefon. By z niej korzystać, potrzebny jest dostęp do internetu oraz urządzenie VoIP, do którego podłącza się aparat telefoniczny. VoIP jest tańszy w użytkowaniu, ponieważ najczęściej nie płaci się abonamentu, a opłaty pobierane są za wykonane połączenia.

Według opublikowanych we wtorek badań TNS OBOP, w 2007 r. liczba osób posiadających wiedzę na temat telefonii internetowej wzrosła w porównaniu z rokiem 2006 o 28 proc.

Podobnie, jak w roku 2006, badanie pokazało, że z telefonii internetowej (tzw. VoIP) korzysta regularnie 1 proc. Polaków. Kolejne 6 proc. badanych ma świadomość, czym jest VoIP i zdarzyło się im z niego korzystać (w 2006 roku odsetek takich osób wynosił 1 proc.). Około 17 proc. również wie, czym jest VoIP, ale z tego rozwiązania jeszcze nie korzystało (rok wcześniej 5 proc. wskazań).

Reklama

Największą grupę użytkowników telefonii internetowej, podobnie jak przed rokiem, stanowią osoby młode, a także w średnim wieku do 39 lat. Największą wiedzę o technologii VoIP posiadają osoby uczące się i studiujące, a także dobrze wykształcone. Najmniej o telefonii internetowej wiedzą przede wszystkim osoby starsze i słabo wykształcone.

"Spełniają się na naszych oczach przewidywania ekspertów, którzy prognozowali szybki wzrost zainteresowania i wiedzy o telefonii VoIP. Coraz więcej gospodarstw domowych ma dostęp do internetu i tym samym do wielu innych rozwiązań, jakie niesie globalna sieć, wśród których jest również VoIP" - uważa dyrektor ds. rozwoju w spółce IPFON (operator telefonii internetowej) Przemysław Siwek.

Jego zdaniem, wciąż jednak bardzo wiele zostało do zrobienia w zakresie edukacji Polaków, by przekonać ich do korzystania z telefonii internetowej.

Badanie zostało przeprowadzone operatora IPFON przez TNS OBOP w listopadzie 2007 roku na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków, w wieku powyżej 15 roku życia.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: czym jest | TNS OBOP | proca | OBOP | wiedźmy | Wiem | TNS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »