AEA: Europejskie linie lotnicze mają w tym roku więcej klientów

W ciągu sześciu miesięcy tego roku, liczba pasażerów, korzystających z europejskich linii lotniczych wzrosła prawie o sześć milionów osób do 177 mln 600 tys. podróżnych - wynika z najnowszego raportu Stowarzyszenia Europejskich Przewoźników Lotniczych (AEA).

AEA, które zrzesza 36 europejskich linii lotniczych, w tym PLL LOT, poinformowało w poniedziałek, że za pierwsze pół roku br. przewoźnicy zrzeszeni w AEA odnotowali wzrost o 3,4 proc. liczby podróżnych wobec tego samego okresu ub.r.

Z danych AEA wynika, że na rejsach transgranicznych odnotowano wzrost liczby podróżnych o 3,8 proc. Więcej osób lata również do Ameryki Południowej, co związane jest z boomem gospodarczym w wielu krajach tego regionu. Jeśli chodzi o rejsy krajowe, tutaj zauważyć można pewien zastój.

Stowarzyszenie zauważa, że linie europejskie wciąż borykają się m.in. z wysokimi cenami paliwa lotniczego.

Reklama

Rynek wyraźnie nie jest w stanie wchłonąć wyższych taryf z powodu trudnej sytuacji gospodarek europejskich. W rezultacie linie lotnicze mają do czynienia z pogorszeniem wyników finansowych, rosnącymi kosztami paliwa, co wpływa na ich rentowność - czytamy w komunikacie AEA.

Stowarzyszenie podkreśla, że większość przewoźników wdrożyła programy naprawcze, przeprowadza cięcia kosztów. Jednak oddziaływanie tych programów rozpocznie się w ciągu najbliższych miesięcy. Choć ceny paliw spadły od kwietnia, to ze względu na kurs euro/dolar korzyści spadku cen paliw są na razie ograniczone.

"Według naszej najnowszej analizy prognozujemy u naszych członków stratę ok. 1,5 mld euro w 2012 r." - przewiduje AEA.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »