Agora ma wyłączność na Europlakat

Zaostrza się walka o prymat na rynku reklamy zewnętrznej.

Zaostrza się walka o prymat na rynku reklamy zewnętrznej.

Do końca tygodnia Agora ma wyłączność na negocjacje z wystawionym na sprzedaż Europlakatem. Wydawca "Gazety Wyborczej" ostro pracuje nad pozycją w reklamie zewnętrznej. Wczoraj poinformował o sukcesie wezwania na akcje AMS i przejęciu kontroli nad tą spółką.

Trwa wyścig o prymat na rynku reklamy zewnętrznej. Stroer kupił niedawno Grupę Outdoor, a Agora sukcesem zakończyła wezwanie na akcje AMS. To nie koniec osiągnięć wydawcy "Gazety Wyborczej". Giełdowa spółka uzyskała wyłączność na rozmowy z Europlakatem Polska. Na sfinalizowanie rozmów ma czas do końca tygodnia. Strony na razie nie komentują tych informacji.

Reklama

Kontratak Agory

Przejęcie Europlakatu ma być odpowiedzią Agory na ostatnie posunięcie jej największego konkurenta na rynku - niemieckiej spółki Stroer out of home media, która kilka tygodni temu kupiła Grupę Outdoor. Dzięki tej transakcji Stroer zrównał się potencjałem z należącym do Agory AMS. Ewentualne przejęcie kontroli nad Europlakatem przywróci jej pozycję lidera rynku. Analitycy zwracają uwagę, do przyspieszenia negocjacji zachęcił wydawcę "Gazety Wyborczej" sam Stroer, który oficjalnie poinformował, że jest zainteresowany dalszą konsolidacją rynku i rozważa wzmocnienie swojej grupy właśnie aktywami Europlakatu.

Poszukiwania inwestora dla Europlakatu Polska (51 proc. należy do niemieckiej spółki Deutsche Stadte Medien, potentatna światowego, reszta do kontrolowanej przez JC Decaux firmy Gewista) trwają już dobrych kilka miesięcy. Na liście kandydatów pojawiały się oprócz Agory i Stroera także Clear Channel Poland i fundusze inwestycyjne - m. in. Enterprise Investors i Innova Capital.

Kolej na Cityboard

Europlakat nie jest ostatnim kąskiem do przejęcia na outdoorowym rynku. Janusz Malinowski, prezes Stroera otwarcie przyznaje, że w kręgu zainteresowań jego firmy jest również Cityboard Media. Spółka ma silną pozycję w segmencie tablic wielkoformatowych.

- Jak już informowaliśmy, nie planujemy żadnych zmian własnościowych. Podkreślam, że Stroer nie złożył nam dotychczas bezpośrednio żadnych propozycji, pan Malinowski o zamiarach swojej firmy informuje tylko media. Według naszych informacji, Stroer jest w ogóle zbyt słaby finansowo, by można było jego ambicje traktować poważnie - mówi Marcin Stan, prezes Cityboard Media.

- Konsolidujemy rynek i Cityboard Media jest w kręgu naszych zainteresowań. Na razie na akwizycje nie zabrakło nam pieniędzy, a nie sądzę, żeby trzeba było być potentatem, żeby kupić Cityboard - ripostuje Janusz Malinowski.Wiadomo, że właściciele Cityboard Media prowadzili już z kilkoma firmami Ń m. in. z Agorą i Stroerem - rozmowy na temat różnych form współpracy.

Małymi krokami

Trzecim obok Stroera i Agory ośrodkiem konsolidacji jest Clear Channel Poland. Dawna Plakanda była wymieniana wśród kandydatów do aliansu z Grupą Outdoor lub Europlakatem. CCP działa jednak metodą małych kroków i umacnia swoją pozycję na rynkach lokalnych poprzez drobne akwizycje.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: gazety | firmy | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »