Reklama

Air France-KLM po raz pierwszy w historii planuje zwolnienia pracowników

Przewoźnik lotniczy Air France-KLM, po raz pierwszy w historii planuje zwolnienia pracowników. Prace może stracić nawet kilka tysięcy osób.

Air France-KLM, po raz pierwszy w historii tej firmy, planuje zwolnienia pracowników - podaje "La Tribune".

Reklama

Załoga przewoźnika obawia się, że pracę w Air France-KLM może stracić nawet 8 tysięcy osób - pisze gazeta.

Według przyjętego przez władze firmy planu Air France-KLM chce, aby do 2017 r. 80 procent lotów na długich trasach było dochodowych, podczas gdy obecnie jest to tylko 50 procent.

Liczba lotów na długich trasach ma jednak spaść w ciągu najbliższych dwóch lat o 10 proc.

Przewoźnik zamierza osiągnąć zysk w wysokości 640 milionów euro w okresie 2016-2017 - pisze "La Tribune".

Air France-KLM powstał w 2004 roku z połączenia francuskich linii Air France oraz holenderskiego przewoźnika KLM.

Holding rocznie przewozi 77 milionów pasażerów i posiada 573 samolotów, które codziennie lądują w 103 państwach na świecie.

Koniec ery wielkich samolotów?

Analitycy transportu lotniczego zwracają uwagę na znamienny fakt, iż w ub. roku linie lotnicze nie zamówiły ani jednego egzemplarza największych maszyn pasażerskich - Boeinga 747-8 i dwupokładowego Airbusa A380 i to mimo stałego wzrostu liczby pasażerów. Kiedy na początku lat 70. ub. wieku rozpoczęły komercyjne loty pierwsze "jumbo-jety" koncernu Boeinga, czyli samoloty B-747, przyszłość wydawała się należeć właśnie do nich. Wkrótce linie lotnicze zaczęły powszechnie eksploatować je na długich trasach, pozostawiając mniejszym dwusilnikowym maszynom loty na krótszych. Jednak sytuacja zaczęła rozwijać się w nieco innym kierunku. Wkrótce okazało się, że eksploatacja olbrzymów jest droga, a jeśli nie uda się zapewnić im odpowiedniej liczby pasażerów, lot staje się nieopłacalny. Sytuację pogorszyły dodatkowo kolejne kryzysy energetyczne i skokowe wzrosty cen paliwa. Natomiast projektanci stale poprawiali parametry mniejszych, dwusilnikowch maszyn, które stopniowo zaczęły latać na coraz dłuższych trasach, spalając przy tym mniej paliwa. Ostatni światowy kryzys ekonomiczny ostatecznie przypieczętował ich zwycięstwo.
Dowiedz się więcej na temat: zwolnienia grupowe | linie lotnicze | transport lotniczy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »