Amazon rozpoczął rejestrację polskich sprzedawców. Pierwsze problemy już na starcie

Sprzedawcy, którzy wczoraj gromko przystąpili do rejestracji w polskim serwisie Amazon już na starcie spotkali się z problemami administracyjnymi. Okazało się, że największy serwis e-commerce na świecie sam nie respektuje swojego regulaminu - zwraca uwagę serwis Wiadomości Handlowe.

W środę, 27 stycznia 2021 roku Amazon oficjalnie ogłosił, że przedsiębiorcy planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku w ramach przygotowań do premiery serwisu. Firmy zajmujące się handlem w portalach marketplace przystąpiły do rejestracji i napotkały na pierwsze problemy.

Kłopot z rejestracją w polskim serwisie Amazon dotyczył akceptacji wyciągu z rachunku firmowego, który w polskich bankach wystawiane jest w języku polskim. Sprawa była szeroko komentowana w grupie facebookowej, skupiającej sprzedawców internetowych już prężnie działających na Allegro, a niekiedy również w niemieckim czy angielskim serwisie Amazona. Przedstawiciele firm zainteresowanych handlem na Amazonie poskarżyli się, że dział obsługi klienta serwisu, podczas rejestracji konta, zażyczył sobie dokument uwierzytelniający firmę w języku angielskim. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że polskie banki wystawiają standardowo potwierdzenia w języku polskim, a regulamin serwisu Amazon.pl dopuszcza dokument zapisany w naszym języku.

Reklama

Zgodnie z instrukcją przesyłania dokumentów do Amazona, muszą być one zapisane w jednym z następujących języków: chiński, angielski, francuski, niemiecki, włoski, japoński, portugalski, hiszpański, szwedzki lub polski. "Jeśli dokument nie jest on dostępny w jednym z tych języków, musisz przesłać poświadczone tłumaczenie dokumentu na jeden z obsługiwanych języków" - zapisano w regulaminie.

Niektóre polskie banki wystawiają zaświadczenia po angielsku, ale życzą sobie za to dodatkową opłatę. Są jednak takie instytucje, które odmawiają tłumaczenia, wyjaśniając, że polski jest jednym z oficjalnych języków Unii Europejskiej.

Sprzedawcy mieli wiele pomysłów na obejście tego problemu. Jedni po prostu pisali do konsultantów Amazona przytaczając warunki rejestracji, inni próbowali tłumaczyć dokument. Na post odpowiedziały również osoby, które mają aktywne konta w niemieckim Amazonie. Tam przy rejestracji akceptowano dokumenty w języku polskim.

Poprosiliśmy biuro prasowe firmy o komentarz w tej sprawie. Po południu, w dniu publikacji tekstu, Magdalena Węglewska z Amazona poinformowała nas, że "ta kwestia już została rozwiązana, sprzedawcy mogą się rejestrować bez przeszkód".

***

wiadomoscihandlowe.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »