Amazon walczy z podróbkami

Na Amazonie klienci mają dostęp do wielu różnych produktów, ale miliony z nich to podróbki. Platforma wypowiedziała im wojnę.

W zeszłym roku Amazon wycofał z obiegu dwa miliony podróbek i zniszczył je w swoich magazynach. Największa na świecie platforma handlu internetowego podała te dane w swoim pierwszym raporcie na temat walki z piractwem produktowym. Jednocześnie poinformowano, że skargi na ewentualne podróbki dotyczyły mniej niż 0,01 procenta sprzedanych produktów. Internetowy gigant nie podał jednak bezwzględnej liczby skarg.

Walka z podróbkami

Problemem dla Amazona jest to, że na swojej platformie Marketplace dla innych sprzedawców wielokrotnie próbowano sprzedawać podrobione produkty. Doprowadziło to już do sporów z kilkoma dużymi markami. Koncern próbuje temu zaradzić, m.in. przez zaostrzenie warunków rejestracji. W zeszłym roku tylko sześć procent prób rejestracji konta handlowego przeszło pozytywnie proces weryfikacji - głosi raport.

Reklama

Amazon wysyła m.in. pocztówkę na adres podany przez sprzedawcę, którą należy odesłać. Ponadto od zeszłego roku istnieje możliwość weryfikacji "na żywo" przez wideo. W 2020 r. około sześć milionów prób rejestracji konta przez sprzedawców zakończyło się niepowodzeniem. Rok wcześniej było to 2,5 mln.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Pomocne oprogramowanie

Platforma wykorzystuje również oprogramowanie, które skanuje oferty produktów i opinie klientów w poszukiwaniu oznak sprzedaży podróbek. Analizie poddawane są np. logotypy.

Dla marek Amazon wprowadził programy takie jak "Project Zero", dzięki którym uczestniczące firmy mogą samodzielnie usuwać z platformy podrobione artykuły. Do tej pory z takiej opcji skorzystało ponad 18 000 marek.

Z kolei w ramach usługi "Transparency" producenci oznaczają wszystkie swoje produkty unikalnymi kodami QR, dzięki czemu w momencie odbioru towaru można jednoznacznie stwierdzić ich autentyczność. W programie bierze udział około 15 000 marek.

(DPA/dom), Redakcja Polska Deutsche Welle



Deutsche Welle
Dowiedz się więcej na temat: Amazon | podróbki | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »