Aster się rozwija
Aster City Cable, operator telewizji kablowej, chce w tym roku podwoić liczbę klientów cyfrowych usług (telewizji i telefonii) i zwiększyć liczbę abonentów internetu.
W grudniu 2005 r. miał prawie 280 tys. abonentów telewizji kablowej, 33 tys. użytkowników telewizji cyfrowej, 13 tys. abonentów telefonii cyfrowej i 65 tys. abonentów internetu. Według wiceprezes Joanny Pasynkiewicz, plan na ten rok zakłada wzrost w trzech ostatnich segmentach odpowiednio do: 60 tys., 40 tys. i 100 tys.
Wiceprezes poinformowała też, że tegoroczne inwestycje spółki w rozwój sieci mają sięgnąć ok. 75 mln złotych. Nie chciała zdradzić, czy i z kim firma prowadzi rozmowy o przejęciach.
- Wiadomo jednak powszechnie, że konsolidacja rynku jest nieunikniona. Na rynek ze swoją nową ofertą aktywnie wkracza Telekomunikacja Polska - powiedziała J. Pasynkiewicz.
TP oferuje swym klientom telewizję w technologii ADSL, czyli tzw. wideostradę.
Urszula Zielińska