Atomic w Krakowie

Amerykańska spółka United Entertainment Co. zamierza zainwestować 9 mln USD.

Amerykańska spółka United Entertainment Co. zamierza zainwestować 9 mln USD.

Budowa centrów rozrywki jest specjalnością działającej na polskim rynku amerykańskiej firmy United Entertainment Co. Chodzi zwłaszcza o centra rozrywki pod nazwą Atomic Świat Rozrywki. Do tej pory zostały uruchomione w Polsce dwa takie obiekty: w Warszawie i we Wrocławiu. Trzeci taki obiekt otwarty został wczoraj w Krakowie. Jest największym z już działających, zajmuje ok. 3,5 tys. m kw. powierzchni.

Na rok 2000 planuje się inaugurację kolejnych czterech centrów. Spółka zagwarantowała sobie umowami dalszych 15 lokalizacji, a kolejne miejsca są w fazie negocjacji. United Ent. Co. otwiera centra rozrywki nie tylko w naszym kraju, ale również w Turcji, Grecji, Hiszpanii, Francji, Czechach oraz na Węgrzech.

Reklama

United Entertainment Co. jest siostrzaną firmą Atomic Media Group, która rozpoczęła działalność w Polsce w 1991 r. i zainicjowała powstanie telewizji muzycznej Atomic TV. Grupa United Ent. jest amerykańską spółką z o.o. będącą własnością Marca Bushali, Todda Stumpa i Sir Boba Geldofa oraz dwóch funduszy inwestycyjnych: amerykańskiego Poland Partnera i skandynawskiego Orea Ventures.

Jak powiedział PG wiceprezes United Ent. Co. Alex I. Lewis, w ciągu 3-4 lat możliwe jest uruchomienie w Polsce 26-30 centrów rozrywkowych. Przy czym finansowanie tych inwestycji realizowane będzie ze środków własnych spółki z wypracowanego zysku. Możliwe jest także dodatkowe zasilenie ze strony dotychczasowych udziałowców.

Warto dodać, że jedno centrum kosztuje ok. 3 mln USD, a to oznacza inwestycje w Polsce na poziomie 9 mln USD, a w skali firmy ok. 90 mln USD.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Kraków | united | rozrywki | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »