Reklama

Awaria w PKP InterCity: Nie kupisz biletu w sieci

Wtorek jest drugim dniem kłopotów pasażerów PKP InterCity. Dziś, podobnie jak wczoraj, nie można kupić biletów w sieci. Spółka ma problemy z serwerem. Informację dostaliśmy na Gorącą Linię RMF FM.

Usuwanie awarii może potrwać kilka godzin. Pracownicy spółki PKP Informatyka, która odpowiedzialna jest za system informatyczny, twierdzą, że serwery "mają obniżoną wydajność".

Reklama

To oznacza, że system działa w kasach dworcowych, gdzie można kupić bilety. Można to również zrobić u konduktorów, bez dodatkowych opłat.

Awaria ze sprzedażą biletów w internecie dotyczy również pociągów Pendolino.

- Odświeżałam stronę kilka razy i nic z tego. Dlatego tu stoję. Serwery im nie działają. W pociągu, wracałem teraz z Gdańska, konduktor nie ma czytników, tylko ręcznie spisuje do kalendarza z biletu elektronicznego - usłyszał reporter RMF FM na dworcu Warszawa-Centralna.

Romuald Kłosowski, RMF

Więcej informacji ekonomicznych na RMF24.pl

- - - - -

Prezes PKP Informatyka odwołany za awarię systemu informatycznego

Zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka z powodu ostatniej awarii systemu informatycznego PKP Intercity, która uniemożliwiła podróżnym zakup biletów przez internet - poinformowały PKP.

"Nie będziemy tolerować podobnych sytuacji" - podkreślił, cytowany we wtorkowym komunikacie, członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz.

Dodał, że grupie zależy przede wszystkim na profesjonalnej obsłudze podróżnych. "To absolutny priorytet w spółkach Grupy PKP. Przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności związane z awarią systemu" - zaznaczył.

Do czasu wyboru nowego prezesa PKP Informatyka, funkcję tę - jako pełniącego obowiązki - ma sprawować Adam Filutowski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i telekomunikacji Grupy PKP oraz przewodniczący rady nadzorczej PKP Informatyka.

"Spółki Grupy PKP podejmują intensywne działania, aby w jak najszybszym czasie przywrócić pełną funkcjonalność systemu sprzedaży biletów. Całodobowo działa sztab kryzysowy. Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów przewoźnika" - podkreślono w komunikacie.

W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. Po tej awarii system sprzedaży ma "obniżoną wydajność", co oznacza, że bilet kupimy, ale zajmie to dużo więcej czasu. Rzeczniczka PKP SA Katarzyna Mazurkiewicz powiedziała PAP, że nie wiadomo dokładnie, kiedy uda się przywrócić pełną sprawność systemu - równie dobrze może to zająć kilkanaście godzin, jak i kilka dni.

By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Informacje w tej sprawie są dostępne na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.

To już kolejna w ciągu kilku miesięcy awaria internetowego systemu sprzedaży biletów przewoźnika. W listopadzie ub.r. nie można było kupić biletów m.in. na wchodzące do rozkładu pociągi Pendolino. Wówczas stanowisko stracili członek zarządu PKP Intercity i dwóch dyrektorów odpowiedzialnych za wdrożenie systemu sprzedaży biletów. Również wtedy spółka powołała sztab kryzysowy, którym kierował Ciżkowicz.

(PAP)

Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | awaria | bilety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »