Badanie Providenta: kobiety mocniej odczuwają społeczną izolację

Utrata poczucia bezpieczeństwa, niepokój i stres częściej towarzyszą kobietom niż mężczyznom w czasie społecznej kwarantanny. 68 proc. Polek odczuwa duże zmiany i ograniczenia w porównaniu do sytuacji sprzed pandemii - wynika z badania Dentsu Data Services i Provident Polska.

- Panie są dużo bardziej rodzinne i większą wagę przywiązują do pielęgnowania relacji. Jak wynika z badania, kobietom zdecydowanie bardziej niż mężczyznom doskwiera samotność. Znacznie częściej niż panowie deklarują także, że brak im spotkań z rodziną. Odpowiedziało tak 53 proc. respondentek i 39 proc. respondentów - zauważa Karolina Łuczak, rzeczniczka Provident Polska. Jak dodaje, jednocześnie kobiety częściej dostrzegają pomoc i wsparcie ze strony najbliższych.

Dowodem na różnice w postrzeganiu nowej sytuacji przez kobiety i mężczyzn jest także odczuwanie zmiany w stosunku do czasów przed koronarwiusem. Taki stan zadeklarowało 68 proc. pań, podczas gdy wśród panów odsetek ten wyniósł 58 proc. Respondentki częściej zwracają uwagę również na brak komfortu psychicznego w codziennym życiu (51 proc. kobiet, 40 proc. mężczyzn). Zdecydowanie bardziej widoczne wśród badanych pań są takie negatywne odczucia jak utrata poczucia bezpieczeństwa (65 proc. kobiet, 52 proc. mężczyzn) oraz  niepokój i stres (64 proc. kobiet, 52 proc. mężczyzn).

Reklama

Kobiety kładą także większy nacisk na podtrzymywanie relacji i dbanie o znajomości podczas społecznej kwarantanny. Trzy czwarte badanych pań częściej niż kiedyś korzysta z Messengera. Wśród panów ten odsetek wynosi 57 proc.

Za największe wyzwanie Polki uznają obecnie trudności w swobodnym przemieszczaniu się. Wskazało na nie 43 proc. kobiet. Z problemem tym boryka się także 38 proc. mężczyzn. Na drugim miejscu uplasowała się niepewność dotycząca dochodów i możliwości utraty pracy (41 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn) i zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń (39 proc. kobiet, 37 proc. mężczyzn).

- Znaczącą niedogodnością w ostatnich tygodniach stało się również zdalne nauczanie. Jako wyzwanie wskazała je co piąta kobieta i zaledwie co dziesiąty mężczyzna. Możemy więc założyć, że wspólna nauka z dzieckiem w większości spadła właśnie na panie - podkreśla Paulina Gadowska, Senior Research Analyst w Dentsu Data Services. - Przemęczenie, na które skarży się aż 42 proc. respondentek może potęgować poczucie niepewności i strachu jakie im towarzyszy w ciągu ostatnich dni - dodaje Gadowska.

Wyzwanie dla wszystkich, bez względu na płeć, stanowią codzienne zakupy, na które wskazała niemal jedna trzecia badanych. Za najpotrzebniejsze uznajemy artykuły spożywcze i lekarstwa. 13 proc. panów w najbliższym czasie zaplanowało także zakup artykułów remontowo-budowlanych, zaś 11 proc. respondentek zakup odzieży lub obuwia.

W trakcie podejmowania decyzji zakupowych panowie zwracają największą uwagę na cenę a w szczególności jej obniżka oraz zapewnienie dostępności produktów i usług. Kobiety najbardziej skupiają się na sterylności i zachowaniu higieny w czasie zakupów. Na ten aspekt wskazało 55 proc. pań. Respondentki częściej zwracają również szczególną uwagę na zaangażowanie w pomoc społeczną kupowanych marek. Czynnik ten bierze pod lupę 43 proc. pań wobec 33 proc. panów.

d.p.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Provident Polska | koronawirus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »