Będziemy promować przedsiębiorczość młodych
23 czerwca w siedzibie Ministerstwa Gospodarki po raz pierwszy spotkali się członkowie Komitetu Honorowego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce (ŚTPwP). Spotkanie prowadzili Waldemar Pawlak, Przewodniczący Komitetu Honorowego oraz Henryka Bochniarz, Przewodnicząca Komitetu Koordynacyjnego.
ŚTPwP będzie częścią globalnej kampanii promującej przedsiębiorczość wśród ludzi młodych, w której współudział zadeklarowało dotąd 57 krajów, w tym Polska. Global Entrepreneurship Week odbędzie się w dniach 17-23 listopada 2008 r.
Otwierając spotkanie wicepremier Waldemar Pawlak wyraził zadowolenie z faktu, że zaproszenie do udziału w jego pracach przyjęli ludzie, którzy sami są symbolami polskiej przedsiębiorczości, co jego zdaniem dobrze rokuje tej inicjatywie.
Członkowie Komitetu Honorowego w dyskusji jednoznacznie poparli ideę ŚTPwP. Jednocześnie uznali, że w tej kampanii należy promować nie tylko ideę własnej firmy jako atrakcyjnej drogi życiowej, ale także ideę przedsiębiorczych firm, organizacji i każdego z Polaków.
Członkowie Komitetu Honorowego zwrócili się z apelem do wszystkich instytucji rządowych, organizacji biznesowych i społecznych, ośrodków naukowych, firm i menedżerów oraz mediów w Polsce "aby tworzyli środowisko realnie wspierające przedsiębiorcze postawy i inicjatywy młodych ludzi. Niech więcej młodych uwierzy w siebie i swoje możliwości, niech odczują, że społeczeństwo ich popiera, a ich pomysły zasługują na życzliwą uwagę".
Już na pierwszym spotkaniu przedstawiono kilkanaście inicjatyw dotyczących propagowania postaw przedsiębiorczych i to nie tylko obliczonych na Tydzień Przedsiębiorczości, ale także długofalowych: m.in. modyfikację zakresu programowego i metod nauczania przedmiotu "Podstawy przedsiębiorczości" w szkołach ponadgimnazjalnych, wprowadzenie egzaminu z tego przedmiotu na maturze, zorganizowanie konkursów przedsiębiorczości, konferencji, debat pokazujących nie tylko sukcesy przedsiębiorców, ale także ich problemy.
Ogólnopolski zasięg ma mieć projekt "Otwarta firma", w ramach którego firmy zaproszą do siebie młodzież szkolną i w atrakcyjny sposób przedstawią swoją działalność.
Instytucje i firmy, które zaangażują się w realizację ŚTPwP, komunikować się będą za pomocą strony internetowej www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl, na której można już rejestrować swój udział w Koalicji Przedsiębiorczych. Za pośrednictwem tej strony mogą też nawiązywać kontakty firmy i szkoły
Komitet Honorowy liczy, że w przygotowaniu i realizacji ŚTPwP wezmą aktywny udział media. Ich zaangażowanie potrzebne jest zarówno w procesie informowania o samej kampanii, jak i poprzez podejmowanie medialnych inicjatyw służących promowaniu przedsiębiorczości.
Organizatorzy ŚTPwP zwrócili się do członków Komitetu Honorowego, aby propagowali ideę Tygodnia w swoich środowiskach oraz aby od 17 do 23 listopada byli do dyspozycji młodych. Gotowość do udziału w spotkaniach z młodzieżą jako pierwszy zadeklarował wicepremier Waldemar Pawlak.
Kolejne spotkanie Komitetu Honorowego odbędzie się w październiku i będzie poświęcone omówieniu programu działań w trakcie Tygodnia Przedsiębiorczości w listopadzie.
Materiał pochodzi z oficjalnej strony Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce