Belvedere na fali

Producent wódki Belvedere rozpoczął ekspansję w Europie i na Dalekim Wschodzie oraz szykuje się do podboju rynków Ameryki Południowej i "powrotu" do Polski.

Producent wódki Belvedere rozpoczął ekspansję w Europie i na Dalekim Wschodzie oraz szykuje się do podboju rynków Ameryki Południowej i "powrotu" do Polski.

Nawet pięciokrotnie może wzrosnąć sprzedaż wódki Belvedere w ciągu najbliższych kilku lat - zapowiedział w rozmowie z PG Jerzy Wódz, dyrektor generalny sprywatyzowanego w ub. r. Polmosu Żyrardów. Jeśli jego prognoza się spełni firma mogłaby w całości wykorzystać swój potencjał produkcyjny, który pozwala wytworzyć rocznie 7 mln litrów wódki (w przeliczeniu na alkohol 100- procentowy). Opracowane wspólnie z naszym inwestorem plany strategiczne przewidują, że Belvedere stanie się numerem jeden na świecie w segmencie wódek luksusowych - powiedział J. Wódz.

Reklama

Choć podstawowym rynkiem zbytu pozostaną nadal Stany Zjednoczone, gdzie Belvedere odniosła bardzo duży sukces (w br. sprzedaż wyniesie ok. 4 mln butelek), polska wódka rozpoczyna rynkową ekspansję w innych krajach. W sierpniu ruszyła sprzedaż w Wielkiej Brytanii, a we wrześniu w Meksyku i na Dalekim Wschodzie ( m.in. Tajwan, Singapur i Korea).

Na razie nie wiadomo, ile dokładnie uda się sprzedać na nowych rynkach, można jednak przypuszczać, że sporo, gdyż Belvedere trafiła do niezwykle prężnej światowej sieci dystrybucji towarów luksusowych LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy). Znajdzie się obok takich marek luksusowych trunków jak szampan Dom Perginon, koniak Hennessy, wino Chateau d'Yquem oraz polskiej wódki Chopin (produkowanej przez Polmos Siedlce).

Już w przyszłym roku Żyrardów planuje sprzedawać wódkę Belvedere na szerszą skalę także w Polsce. Obecnie prowadzimy badania rynku i jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia powrócimy na polski rynek - powiedział dyrektor. Przypomnijmy, że w IV kwartale ubr. firma wycofała się z krajowego rynku i skoncentrowała się tylko na eksporcie (w naszym kraju można kupić Belvedere tylko w firmowym sklepie w Żyrardowie). Spółka nie nastawia się na masowego konsumenta, ze względu na wysoką cenę, ale także "wizerunek" marki Belvedere ma być dostępna tylko wybranych sklepach, ekskluzywnych restauracjach i hotelach.

Inwestorem strategicznym Polmosu Żyrardów jest amerykańska Grupa Phillips Millennium. Zainwestowała ona w przejęcie firmy i jej rozwój 120 mln zł.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: żyrardów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »