Biblia niezadowolonych turystów

Zamiast się sądzić, biura podróży wolą uzgodnić z klientami wysokość odszkodowania za nieudany urlop. Podstawą porozumienia jest coraz częściej tzw. tabela frankfurcka zwana biblią niezadowolonych turystów - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Zamiast się sądzić, biura podróży wolą uzgodnić z klientami wysokość odszkodowania za nieudany urlop. Podstawą porozumienia jest coraz częściej tzw. tabela frankfurcka zwana biblią niezadowolonych turystów - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Co roku kilka tysięcy Polaków skarży biura podróży. Większość spraw załatwiana jest polubownie jeszcze przed rozprawą w sądzie, a wszystko dzięki tabeli.

Nie ma ona żadnej mocy prawnej. Została sporządzona na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech. Już w 2003 r. polski UOKiK uznał ją za podstawę do rozstrzygania sporów między biurami podróży a klientami. Dziś lista zyskała w Polsce moc prawa zwyczajowego - uważa gazeta.

Na podstawie tabeli turyści mogą szybko ustalić, jaki procent kosztów wycieczki biuro podróży powinno im zwrócić za niedotrzymanie warunków umowy.

Reklama

"Dokument jest pomocniczy także dla polskich sądów w określaniu wysokości odszkodowania" - mówi "DGP" Maciej Chmielewski z biura prasowego UOKiK.

Tabela frankfurcka i tekst o niej - we wtorek w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »