Biedronka otworzy sklepy poza Polską. Wybrano pierwsze lokalizacje

Biedronka chce otworzyć pierwsze sklepy na Słowacji pod koniec 2024 roku - poinformowali przedstawiciele grupy Jeronimo Martins podczas konferencji. Sieć będzie działać na rynku słowackim pod marką Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego. Prezes sieci uzasadnił to "dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą". Dodał, że w dalszej przyszłości sklepy sieci mogłyby powstać np. w Ukrainie.

Grupa Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronka na Słowacji pod koniec 2024 r. - poinformowali przedstawiciele grupy podczas konferencji. - Uznaliśmy, że projekt międzynarodowej ekspansji sieci Biedronka powinien się rozpocząć od rynku słowackiego - powiedział na konferencji z Lizbonie prezes Biedronki Luís Araújo.

Biedronka chce otworzyć sklepy na Słowacji. Prezes wskazał datę, "chcemy mieć pewność"

Dodał, iż, "sieć Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju". - Stało się jasne, że Słowacja może zaoferować tę wartość ze względu na bliskość terytorialną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża do Polski na zakupy, chcemy wykorzystać ten potencjał - wskazał.

Reklama

Jak poinformował, zostało już wybranych pierwszych kilka lokalizacji. - Chcemy mieć pewność, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku - dodał.

Podkreślił, iż "działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski". - Polska będzie centrum ekspansji na Europę Wschodnią i Środkowo-Wschodnią - powiedział i dodał, iż "zespół określi obszary funkcjonalne, w ramach których będziemy pracować, następnie zajmiemy się kwestiami logistyki". - Prowadzimy analizy, by stworzyć infrastrukturę. Czeka nas sporo adaptacji modelu biznesowego do warunków słowackich - wskazał.

Biedronka nie wyklucza nowych sklepów w kolejnych krajach. Placówki powstaną w Ukrainie?

Jak poinformował, grupa zastanawiała się, pod jaką marką ma się rozwijać sieć na rynku słowackim. Ostatecznie zdecydowano, że będzie to marka Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego, w związku z "dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą".

Z wypowiedzi przedstawicieli grupy Jeronimo Martins wynika, że sieć może w przyszłości rozwijać się w kolejnych krajach w regionie. Jak powiedział prezes Biedronki, w dalszej przyszłości sklepy mogłyby powstać np. w Ukrainie.

Wyniki w 2023 roku. Przychody wyższe o ponad 18 proc., otwarto 203 nowe sklepy

W 2023 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 17 proc. rok do roku do 2,17 mld euro, przy przychodach na poziomie 30,6 mld euro (wzrost o 20,6 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 756 mln euro (wzrost o 28,2 proc.).

Przychody Biedronki w złotych wzrosły w 2023 roku o 18,2 proc., a w euro sprzedaż wzrosła o 22,3 proc. rok do roku do 21,5 mld euro. EBITDA Biedronki wyniosła 1,84 mld euro, co oznacza wzrost o 19,4 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 8,5 proc. wobec 8,8 proc. w 2022 r.

Nakłady inwestycyjne grupy w Polsce wyniosły w 2023 roku 575 mln euro, a w całej grupie sięgnęły 1,2 mld euro.

Otwarto 203 nowe sklepy Biedronka, przeprowadzono 375 modernizacji placówek. Na koniec 2023 roku sieć Biedronka liczyła w Polsce 3569 sklepów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | Jeronimo Martins | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »