Reklama

Biedronka ucieka konkurentom! Dyskontowa sieć z dużym wzrostem sprzedaży w minionym kwartale

Biedronka zwiększyła w drugim kwartale 2021 r. sprzedaż wyrażoną w złotych aż o 10,4 proc. w zestawieniu z tym samym okresem rok temu. Sprzedaż porównywalna (like-for-like, na bazie działających od ponad roku sklepów) dyskontowej sieci uległa poprawie o 8,8 proc. - informują wiadomoscihandlowe.pl.

Sprzedaż Biedronki wyrażona w złotych wyniosła w drugim kwartale 3,6 mld euro. To oznacza wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

W trakcie całego pierwszego półrocza 2021 r. Biedronka zwiększyła sprzedaż w złotych o 9,8 proc. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży like-for-like o 7,7 proc.

W przeliczeniu na euro sprzedaż Biedronki za sześć pierwszych miesięcy obecnego roku sięgnęła 7 mld. To oznacza, że była wyższa o 6,8 proc. niż w pierwszym półroczu 2020 r.

EBITDA Biedronki w okresie styczeń-czerwiec 2021 r. wyniosła 624 mln euro. Poprawiła się zatem o 6 proc. w zestawieniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

Reklama

Właściciel Biedronki podkreśla, że sieci udało się "obronić" marżę EBITDA m.in. dzięki zniesieniu restrykcji w kraju i wysokiemu popytowi konsumenckiemu.

- Biedronka nadal będzie koncentrować się na codziennym gwarantowaniu, że jest miejscem preferowanym przez konsumentów, łączącym przywództwo cenowe z ewolucją oferty. Trwające projekty efektywnościowe oraz umiejętność zręcznego reagowania na pandemię będą nadal pomagać w ochronie rentowności w 2021 r., ograniczając wpływy oczekiwanej niskiej inflacji żywności oraz obowiązującego od stycznia podatku od sprzedaży detalicznej - czytamy w najnowszym raporcie Jeronimo Martins.

Jeronimo Martins jest przekonane, że Biedronce uda się zrealizować tegoroczny plan otwarć sklepów. Od początku roku do końca czerwca dyskonter uruchomił 53 nowe placówki. Po odjęciu zamkniętych sklepów sieć urosła w pierwszym półroczu o 39 lokalizacji.

Na koniec czerwca Biedronka miała 3154 sklepów wobec 3031 placówek rok wcześniej i 3115 sklepów na koniec minionego roku.

Jednocześnie trwały remodelingi starszych placówek detalisty. W trakcie sześciu pierwszych miesięcy 2021 r. Biedronka zmodernizowała 153 sklepy.

Jeronimo Martins podkreśla, że jeśli ewentualne kolejne restrykcje nie przeszkodzą w realizacji celów na bieżący rok, to CAPEX (nakłady inwestycyjne) w skali całego roku wyniesie około 700 mln euro, z czego około 60 proc. dotyczyć będzie sieci Biedronki.

W ramach powyższych planów przewidziano m.in. zwiększenie liczby dyskontów Biedronka o ok. 100 (w ujęciu netto, czyli przy uwzględnieniu zamknięć). Mniej więcej połowa z nowych sklepów działać będzie w małym formacie.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Cała Grupa Jeronimo Martins w pierwszym półroczu 2021 r. wygenerowała przychody ze sprzedaży na poziomie 9,9 mld euro wobec 9,31 mld euro rok wcześniej. EBITDA grupy podskoczyła o 12,6 proc., do 715 mln euro.



Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »