Biedronka wprowadziła tradycyjne lady mięsne już do ponad 110 sklepów
Sieć Biedronka kontynuuje zapowiedziany pod koniec minionego roku proces wstawiania tradycyjnych lad z mięsem do części modernizowanych sklepów - informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl. Pod koniec stycznia 2020 r. lady mięsne funkcjonowały już w 113 spośród ok. 3 tysięcy placówek portugalskiej sieci.
Pierwsze lady mięsne wdrażane były w pojedynczych Biedronkach w 2014 r. Wówczas jednak testy rozwiązania nie wypadły pomyślnie - okazało się, że lady kanibalizowały sprzedaż mięsa paczkowanego. Dyskontowa sieć zrezygnowała z pilotażu i usunęła część lad.
Jednak w ostatnich latach projekt odżył na nowo i najwyraźniej sprawdza się lepiej niż poprzednio. W październiku 2019 r. Biedronka zapowiedziała, że do sklepów przechodzących modernizację będzie wprowadzać lady mięsne - w tych lokalizacjach, gdzie będzie to miało uzasadnienie biznesowe.
Najwięcej sklepów Biedronki z ladą mięsną można obecnie znaleźć w Warszawie (10 placówek) i Wrocławiu (4 sklepy). Jednak sieć rozwijana przez Jeronimo Martins wprowadza lady również do placówek działających w niewielkich miastach oraz na wsiach. Przykłady? Sędziszów Małopolski, Unisław, Tworóg, Łasin, czy Kije.
Na biedronkowych stoiskach mięsno-wędliniarskich, przy którym można zakupić towary na wagę, oferowane są również sery krojone. Sieć nie zrezygnowała jednak z oferty wędlin i mięs paczkowanych. Asortyment tych produktów nadal klienci sklepów znajdą w lodówkach.
Lady instalowane są w wybranych nowych i modernizowanych sklepach sieci. W zależności od placówki wielkość lady wynosi od 6 do nawet 20 metrów - w największych sklepach. Liczba produktów jest dostosowana do potencjału danego sklepu i potrzeb klienta.
Jeszcze w maju 2019 r. lady mięsne znaleźć można było zaledwie w 25 Biedronkach w Polsce, w tym pięciu w Warszawie. Sieć deklarowała wtedy wprowadzenie rozwiązania do minimum 45 kolejnych placówek handlowych do końca 2019 r.