Blisko 5 mln słuchaczy gromadzą radiowe magazyny informacyjne

Każdego dnia powszedniego 4,8 mln osób słucha przynajmniej jednego z magazynów informacyjno-publicystycznych nadawanych przez polskie rozgłośnie ogólnopolskie i ponadregionalne - wynika z najnowszych badań Radio Track.

Radio - mimo wciąż pojawiających się nowych technologii - pozostaje jednym z najszybszych mediów. Przy tym jest powszechne i ogólnodostępne, co sprawia, że jest skutecznym źródłem informacji dostarczanych w czasie serwisów i dłuższych programów informacyjnych.

Audycje podsumowujące dzień, nadawane zazwyczaj popołudniami, gromadzą głównie mężczyzn, którzy stanowią 53,3 proc. ich słuchaczy.

Największą grupą odbiorców są osoby dorosłe, w wieku 25-39 lat (32,7 proc. wszystkich słuchaczy tych programów) i 40-59 lat (39,6 proc.). Blisko połowa ma wykształcenie średnie (45,1 proc.), a co trzeci słuchacz - wyższe (33,9 proc.). Biorąc pod uwagę sytuację zawodową badanych, najwięcej jest dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów - 21,3 proc. Pracownicy umysłowi stanowią 15,2 proc. słuchaczy, a robotnicy wykwalifikowani - 14,9 proc.

Reklama

Z racji na porę emisji - w trakcie powrotów z pracy, bardzo wiele osób słucha tych audycji w samochodzie - 2,7 mln osób. Słuchanie magazynów informacyjnych w domu deklaruje 3,4 mln osób, a w pracy - 1,3 mln.

W analizie wzięto pod uwagę audycje: "Popołudnie z Jedynką" Programu 1 PR, "Zapraszamy do Trójki - popołudnie" Programu 3 PR, "Nie do zobaczenia" Radia Zet, "Obraz Dnia" RMF FM, "Popołudnie Radia Tok FM", "Radar" Eski Rock, "Popołudnie Radia PIN o Gospodarce".

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, I-III 2012, cała Polska, wszyscy 15+.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: radio | Każdego dnia | słuchacze | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »