Reklama

Branża elektromobilności apeluje o zwolnienie z VAT samochodów elektrycznych

​Europejska branża elektromobilności zaapelowała do Komisji Europejskiej o zintensyfikowanie wysiłków na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Wśród postulatów znalazło się wprowadzenie zwolnienia z VAT samochodów elektrycznych - poinformowało w środowym komunikacie Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), jeden z sygnatariuszy listu.

Według PSPA, elektromobilność powinna się znaleźć w centrum europejskiego planu ratunkowego po epidemii COVID-19.

Pozostałe postulaty z którymi europejscy liderzy rynku e-mobility zwrócili się do Komisji Europejskiej, to objęcie priorytetem finansowego wsparcia rynku samochodów elektrycznych, wzrost nakładów na rozbudowę infrastruktury ładowania oraz wprowadzenie dodatkowych instrumentów wspomagających elektromobilność.

"Zwolnienie samochodów elektrycznych z VAT ma potencjał, by stać się przełomowym czynnikiem napędzającym rynek. Obejmie swoim zasięgiem znacznie większą liczbę pojazdów niż dopłaty i inne zachęty natury finansowej wprowadzane w poszczególnych państwach członkowskich, tym bardziej, że niektóre kraje przeznaczają na wsparcie e-mobility stosunkowo ograniczone środki" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Reklama

Mazur przypomniał, że takie zwolnienie z VAT obowiązuje m.in. w Norwegii, która jest europejskim liderem elektromobilności.

Autorzy apelu podkreślili, że z zadowoleniem przyjęli zobowiązanie przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen do "wzmocnienia gospodarek poprzez skoncentrowanie się na wspólnych priorytetach, takich jak Europejski Zielony Ład" oraz rezolucję Parlamentu Europejskiego, stanowiącą, że warty 2 bln euro plan naprawy gospodarczej powinien się skoncentrować wokół postanowień Green Deal.

Przedstawiciele branży zaznaczyli przy tym, że wspieranie zrównoważonego transportu, a w szczególności elektromobilności, to najskuteczniejszy sposób na osiągnięcie krótko- i długoterminowych celów w zakresie klimatu i redukcji emisji CO2, przy jednoczesnym, znacznym ograniczeniu toksycznych zanieczyszczeń powietrza.

Jednocześnie sygnatariusze listu zaapelowali, żeby Komisja przygotowała wytyczne dla państw członkowskich uniemożliwiające dofinansowanie starszych, nieekologicznych technologii oraz rynku pojazdów konwencjonalnych.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2019

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »