Reklama

Branża meblarska bije konkurencję cenami!

Polski rynek meblarski cały czas mocno się rozwija. Mijający miesiąc, styczeń, to czas, w którym na rynku nie należy się spodziewać wysokich obrotów i zysków. Początek roku zawsze jest kojarzony ze zmniejszeniem mocy produkcyjnych, ale nie tym razem!

Branża meblarska notuje coraz lepsze wyniki. Firmy powinny być zadowolone i rzeczywiście wykorzystywać obecną sytuację do inwestycji, realizacji nowych przedsięwzięć. Dowodem niech będą wyniki za I kwartał, który tradycyjnie wiąże się z zmniejszeniem wykorzystania mocy produkcyjnych. Rok 2012 zapowiada się jednak inaczej. Przedsiębiorcy deklarują, że ich obecny poziom mocy produkcyjnych ustabilizował się na poziomie 78,3%, czyli jest o 0,3% wyższy niż w minionym, IV kwartale 2011 roku. Aby docenić ten wzrost należy podkreślić, że w tym czasie, czyli na początku roku wykorzystanie mocy produkcyjnych spada do 2% w porównaniu z ostatnim kwartałem roku poprzedniego.

Reklama

Podane wyniki są faktem, pozytywnym. Firmy się rozwijają, są bardziej konkurencyjne. Produkty z Polski częściej trafiają do klientów zagranicznych. Na pewno wpływ na zdobywanie kolejnych rynków ma obecność krajowych przedsiębiorstw na targach zagranicznych, gdzie prezentują swoją ofertę i przedstawiają sukcesy. Wzrost mocy produkcyjnych w okresie, w którym notowane jest spowolnienie to najlepszy dowód, że krajowi producenci coraz skuteczniej łączą jakość, cenę i design. Polskie przedsiębiorstwa meblarskie są liderem w produkcji mebli, szczególnie należy podkreślić ich pozycję w wytwarzaniu mebli tapicerowanych.

Z niedawno opublikowanego raportu B+R Studio oraz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli "Meble tapicerowane i inne meble do siedzenia" można się dowiedzieć, że krajowe firmy oferują niższe od średniej europejskiej ceny, a meble tapicerowane z Polski można znaleźć nie tylko na terenie Unii Europejskiej, ale łącznie na 94 rynkach.

Eksporterami są duże firmy i te z sektora MSP. Wzrost mocy produkcyjnych to, zatem zasługa całego sektora. Prowadzenie skutecznej polityki cenowej oraz wykorzystanie wiedzy pozwolą na trafne podejmowanie decyzji i osiąganie założonych wyników.

Dowiedz się więcej na temat: tym | ze | branża meblarska | meble | Ale | polski rynek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »