Budowa tunelu w Świnoujściu na ostatniej prostej. "Symbol odwagi i determinacji"

- Tunel pod Świną to symbol odwagi samorządowców, determinacji rządzących, która przeradza się w przedsięwzięcia takie, których miało nie być - mówił w piątek w Świnoujściu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja ma zostać oddana do użytku pod koniec czerwca.

Andrzej Adamczyk zwrócił się do prezydenta Świnoujścia podkreślając, że "wielkiej odwagi było trzeba - tej odwagi wcześniej brakowało - żeby ten wielki wysiłek podjąć".

- Bardzo bym chciał, aby otwarcie miało miejsce w czerwcu. Dokładny termin będzie znany, kiedy wszystkie niezbędne prace, które jeszcze trzeba (...) zrealizować zostaną wykonane, kiedy otrzymamy dokument stwierdzający, że tunel jest bezpieczny - powiedział Janusz Żmurkiewicz. 

Reklama

Tunel ma ponad 3 km długości

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.

- To jeden z najtrudniejszych tuneli realizowanych w ogóle, z uwagi na warunki gruntowe, na jego geometrię, usytuowanie. Udało się to zrobić wszystko dzięki doskonałej organizacji pracy, dzięki świetnej współpracy pomiędzy wszystkimi stronami, które za tą inwestycję były odpowiedzialne - powiedział dyrektor kontraktu z firmy PORR Piotr Flisiak. 

- Zostało nam spięcie tego całego "układu nerwowego", który zapewnia bezpieczeństwo w tunelu i zapewnia to, że będzie on eksploatowany bez żadnych przeszkód - dodał.

Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Andrzej Adamczyk | tunel w Świnoujściu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »