Reklama

Carrefour ucieka! Dość dokładania do interesu

Carrefour - największa w Europie (druga na świecie po Wal-Mart), francuska sieć handlowa obecna także w Polsce - zdecydowała o wyjściu z Grecji. Nie widzi szansy na zarobek w kraju szarpanym tak wielkimi problemami.

Carrefour obserwując spadający popyt sprzedaje swoje udziały w joint venture swojemu partnerowi, firmie Marinopoulos, która zostanie franszyzobiorcą. Operować będzie 41 hiper-, 287 supermarketami i 479 sklepami w Grecji i na Cyprze. Akcje Carrefoura po ogłoszeniu tej decyzji podrożały o 1,68 proc. mimo, że spółka musi liczyć się z księgową stratą 220 mln euro na tej transakcji.

Grecka gospodarka w I kwartale br. skurczyła się o 6,5 proc. W tym samym czasie sprzedaż grupy Carrefoura w świecie zwiększyła się o 0,9 proc. do 22,5 mld euro. W 2011 r. w Grecji firma sprzedała za 2,2 mld euro i miała 40-90 mln euro straty (zależnie od tego, który bank podaje informacje). W czwartek w Argentynie przejęła sieć detaliczną EKI. Na tym rynku i tak już była liderem z 261 placówkami i 3 mld euro przychodów w 2011 r.

Reklama

Krzysztof Mrówka

_ _ _ _ _

W POLSCE

Pierwszy hipermarket Carrefour Polska został uruchomiony w listopadzie 1997 r. w Łodzi. Rok później wprowadzony został pierwszy produkt z serii Jakość Carrefour. W roku 2000 do sieci Carrefour w Polsce dołączyły supermarkety Champion i Globi.

W roku 2006 Carrefour Polska rozwijał nowe formaty handlowe: Carrefour Express i mały hipermarket Carrefour, które są odpowiedzią na nowe potrzeby polskich klientów.

W lipcu 2007 roku Carrefour przejmuje 183 supermarkety Albert, 15 hipermarketów Hypernova oraz 4 stacje paliw. Na początku 2010 roku Carrefour przeprowadził rebranding sieci i wprowadził czytelny wizualny podział na sklepy franczyzowe (Carrefour Express), supermarkety (Carrefour Market) oraz hipermarkety. W latach 2010 - 2011 następuję bardzo dynamiczny rozwój sieci franczyzowej Carrefour Express. Plany firmy obejmują około 200 otwarć rocznie, począwszy od 2011 r. Aktualnie Carrefour rozwija trzy formaty handlowe: hipermarkety, supermarkety Carrefour Market oraz osiedlowe sklepy franczyzowe. Dodatkowo Klienci mogą korzystać z rozwiniętej sieci przymarketowych stacji paliw.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »