Castorama stosowała niezgodne z prawem praktyki

Castorama stosowała niezgodne z prawem postanowienia we wzorach umów, określających m.in. koszty, zakres montażu zakupionych towarów i zasady gwarancji - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK poinformował, że spółka zobowiązała się do zmiany tych praktyk. Prezes Urzędu nałożyła na firmę obowiązek wykonania tego zobowiązania oraz złożenia sprawozdania o stopniu jego realizacji.

W przypadku niewykonania tego obowiązku, przedsiębiorcy grozi kara do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

UOKiK wyjaśnił, że przedsiębiorca w umowach zastrzegał sobie możliwość podwyższenia ceny za towar oraz wynagrodzenia za wykonanie usługi montażu - mebli kuchennych, parkietów i paneli - w przypadku zmiany przepisów o VAT.

Firma nie dawała klientowi możliwości odstąpienia od umowy.

Reklama

"Jeśli pomiędzy datą zawarcia umowy, a dokonaniem montażu nastąpiłby wzrost podatku VAT, to zgodnie z kwestionowanym postanowieniem Castorama, w chwili wystawiania faktury po wykonaniu usługi, byłaby uprawniona do podwyższenia uprzednio uzgodnionej ceny" - podkreślił UOKiK.

Urząd zaznaczył, że nie kwestionuje prawa do podwyższania ceny w przypadku zmiany VAT. Jednak zgodnie z prawem, w wypadku zmiany istotnych warunków umowy, np. ceny, konsument musi mieć prawo zrezygnowania z zakupu.

Polecamy: PIT 2010

Według UOKiK, "przedsiębiorca nie informował, że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, czyli prawa do składania reklamacji".

Castorama sprzedaje materiały budowlane, wykończenia wnętrz oraz elektryczny sprzęt gospodarstwa domowego.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | prawo | Niezgodna | stosowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »