Ciepła zima inflacji nie ma

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych pozostały niezmienione w listopadzie w stosunku do poprzedniego miesiąca, natomiast w ujęciu rocznym inflacja wyniosła 1,4%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w komunikacie.

Więcej niż w poprzednim miesiącu należało zapłacić za warzywa (o 2,9%) i owoce (o 2,2%). Podrożała mąka (o 2,4%) oraz pieczywo (o 0,4%). Potaniał natomiast cukier (o 1,6%). Mniej niż miesiąc wcześniej konsumenci płacili za mięso (o 0,9%), w tym za drób - o 2,6%, mięso wieprzowe - o 1,8%,wędliny - o 0,2% oraz mięso wołowe - o 0,1%. Ceny napojów bezalkoholowych były wyższe przeciętnie niż w październiku br. o 0,2%, w tym soki podrożały o 0,4%, a kawa - o 0,3%. Obniżyły się ceny wód mineralnych lub źródlanych (o 0,2%). Podniesiono opłaty za opał (o 0,8%) oraz centralne ogrzewanie (o 0,2%). Nieco więcej niż przed miesiącem należało zapłacić za ciepłą wodę (o 0,1%).

Reklama

Ceny paliw do prywatnych środków transportu odnotowały spadek o 2,5% w ujęciu miesięcznym, jak również spadły o 7,1% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Nieznacznie tańsze niż w październiku br. były samochody osobowe (o 0,1%). Opłaty związane z łącznością obniżyły się w listopadzie br. o 0,3%. Potaniały usługi internetowe (o 5,3%) oraz sprzęt telekomunikacyjny (o 0,9%). Ceny artykułów i usług związanych z rekreacją i kulturą były niższe niż w październiku br. o 0,4%. Potaniał sprzęt audiowizualny, fotograficzny i informatyczny (o 0,9%). Bilety do kin, teatrów i na koncerty podrożały o 0,2%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,2%) oraz usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,1%). Potaniały natomiast środki do higieny osobistej (o 0,4%).

Poniżej składniki wskaźnika inflacji w listopadzie i w październiku 2006 r. w ujęciu rocznym i miesięcznym:

                    wagi           XI2006         X2006
                 (w proc.)         wobec          wobec
                              XI2005   X2006  X2005  IX006
INFLACJA OGÓŁEM                1,4      0,0     1,2   0,1
ŻYWNOŚĆ, NAPOJE
BEZALKOHOLOWE,   
ALKOHOL I WYR.TYT.             2,1      0,2     2,1   0,7
  żywność i napoje 
  bezalkoholowe      27,2      2,2      0,2     2,2   0,8
  alkohol i wyr. tyt.          5,7       1,5      0,1     1,5   0,1
ODZIEŻ I OBUWIE      5,0      -7,2      0,0    -7,2   0,1
MIESZKANIE                     3,8      0,2     3,9   0,4
użytkowanie mieszk. i nośniki energii   20,3      4,7      0,2     4,7   0,4 w tym nośniki energii          6,4      0,3     6,5   0,6
  wyposażenie mieszkania i prowadzenie gosp.
  domowego           4,7       0,3      0,1     0,2   0,1
TRANSPORT            8,5      -3,2     -1,1    -3,2  -2,5
paliwa do pryw.                                
  śr. transp.                -7,1     -2,5    -6,2   -5,0   
pozostałe wagi:
ZDROWIE              5,3      1,0      0,1     1,1    0,2
ŁĄCZNOŚĆ             5,6      1,4     -0,3     0,0   -0,1 
REKREACJA/ KULTURA   6,6      1,7     -0,4     0,3   -0,4
EDUKACJA             1,4      1,0      0,1     1,0    0,3
RESTAURACJE/HOTELE   4,5      2,3      0,3     2,1    0,4
INNE TOWARY USŁUGI   5,2      0,7      0,0     0,7    0,1
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mięso | zima | inflacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »