Coca-Cola wycofuje reklamy z rosyjskich kanałów
Od sierpnia jeden z największych reklamodawców na rynku rosyjskim, amerykańska Coca-Cola Company z rocznym budżetem w wysokości ponad 2,5 mld rubli (51 mln euro), wycofała reklamę z czterech rosyjskich, federalnych kanałów telewizyjnych.
Trzy z nich, REN TV, Piatyj kanał i Domasznyj, są związane z bankiem Rossija i jego największym akcjonariuszem Jurijem Kowalczukiem, na których spadły sankcje USA.
Czwarta rosyjska stacja Zwiezda należy do Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej. W firmie Coca-Cola twierdzą, że jest to decyzja czysto ekonomiczna i nie jest związana z sankcjami, ale trudno w to uwierzyć.
Przedstawiciel agencji MediaVest, zamawiającej reklamę w rosyjskiej telewizji dla Coca-Coli (część amerykańskiego VivaKi), Jurij Borysow i dyrektor rosyjskiego oddziału Coca-Coli, Anna Kozlovskaja potwierdzili te informacje.
Wyjaśniono też szczegóły planowania mediów.
- Te cztery kanały są najmniej dostosowane do grupy docelowej dla marki Coca-Cola, więc reklamodawca zdecydował o przesunięciu budżetów - powiedział Borysow. Według Kozłowskiej, firma postanowiła skupić się na kluczowych federalnych kanałach w Rosji, najskuteczniejszych dla grupy docelowej marki Coca-Cola.
Jeden z menedżerów jednej z rosyjskich spółek telewizyjnych oraz źródła z rynku reklamy telewizyjnej nie wykluczają, że decyzja o rezygnacji z reklamy w tych stacjach i przesunięcie budżetu może być łączone z sankcjami ze strony Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej. Gdyby tak było, to Coca-Cola może mieć kłopoty w Rosji, np. przez bojkot jej produktów przez rosyjskich konsumentów.
źródło: sat-expert.com