CR Media obniży prognozę

CR Media Consulting obniżyły tegoroczną prognozę wzrostu przychodów reklamowych mediów w ujęciu netto o 1,1 pkt proc. do 10,2 proc. i 7,448 mld zł. W 2009 roku wzrost rynku reklamy ma wynieść 6,9 proc. do 7,962 mld zł.

CR Media Consulting obniżyły tegoroczną  prognozę wzrostu przychodów reklamowych mediów w ujęciu netto o  1,1 pkt proc. do 10,2 proc. i 7,448 mld zł. W 2009 roku wzrost rynku reklamy ma wynieść 6,9 proc. do 7,962 mld zł.

"Dynamika rynku w II kwartale, choć wciąż dwucyfrowa, wskazała na pierwsze symptomy osłabienia rynku reklamowego. Koniec drugiego kwartału przyniósł również pogorszenie nastrojów konsumentów i przedsiębiorstw oraz ich oczekiwań co do przyszłości. Będzie to miało negatywny wpływ na ograniczenie skali inwestycji reklamowych. Dlatego dokonaliśmy korekty prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008 roku do poziomu nieznacznie powyżej 10 proc." - powiedział autor Ad.media Raportu Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting.

CR Media Consulting szacują, że w II kwartale 2008 roku przychody reklamowe mediów netto wzrosły rdr o 11,9 proc. do 2,019 mld zł, a w całym I półroczu zwiększyły się o 12,9 proc. do 3,6 mld zł. W pierwszym kw. wzrost wyniósł 14,2 proc.

Reklama

Tradycyjnie najwyższe wpływy z reklamy zanotowała telewizja, której przychody zwiększyły się w II kwartale o 11 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

"Obserwowano dalszy wzrost cen czasu reklamowego, będący główną przyczyną dynamicznego wzrostu przychodów reklamowych komercyjnych stacji telewizyjnych. Wysoki poziom cen doprowadził jednak do zmniejszenia wolumenu sprzedanego czasu reklamowego w głównych stacjach telewizyjnych za wyjątkiem Polsatu, na którego antenie transmitowane były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej" - napisano.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków Ad.media Raportu, najwyższą dynamikę osiągnęła reklama internetowa, której wartość wzrosła w II kwartale rdr o 42 proc. do względem roku poprzedniego, a najniższą - reklama prasowa.

Według CR Media w całym 2008 roku wydatki reklamowe w internecie mają w 2008 roku wzrosnąć o 37 proc. do 453 mln zł, a w 2009 roku o 30 proc. do 590 mln zł.

"Szybciej niż oczekiwano rosną przychody reklamowe radia, którego atrakcyjność dla reklamodawców rośnie wraz z cenami reklam w telewizji. Nawet niewielkie przesunięcia budżetów reklamowych z telewizji do radia powodują znaczny wzrost dynamiki przychodów tego ostatniego, które dzięki temu stało się drugim w rankingu najszybciej rosnących mediów reklamowych" - napisano.

CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »