Czekoladowy sufit nad głową Polaka
Ubiegły rok zamknął się 2-procentowym spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych - informuje "Puls Biznesu". W 2016 r. jest jeszcze gorzej.
Po czterech miesiącach rynek jest na 3-procentowym minusie pod względem wolumenu.
Jak żyć z takimi spadkami? Takie pytanie zadają sobie producenci łakoci zawierających czekoladę.
- Prawdopodobnie doszliśmy do konsumpcyjnego sufitu. Polacy nie chcą jeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie - mówi Maciej Herman dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel .
- Oczywiście branża od lat żyje porównaniami do takich narodów jak Brytyjczycy czy Niemcy, którzy jedzą dwukrotnie więcej, ale rynkowe realia pokazują, że takie wyniki są u nas nie do uzyskania - tłumaczy Maciej Herman z Lotte Wedel.