Daewoo-FSO zlikwiduje trzy zakłady

Daewoo-FSO zamierza zlikwidować produkcję w trzech spółkach joint ventures: w Warszawie, Wyszkowie i Kożuchowie. Firma prowadzi jednocześnie rozmowy w sprawie zmian własnościowych w spółkach w Grójcu oraz Ełku.

Daewoo-FSO zamierza zlikwidować produkcję w trzech spółkach joint ventures: w Warszawie, Wyszkowie i Kożuchowie. Firma prowadzi jednocześnie rozmowy w sprawie zmian własnościowych w spółkach w Grójcu oraz Ełku.

Gwałtowny spadek sprzedaży samochodów na polskim rynku w tym roku i problemy spółki matki w Korei zmusiły zarząd Daewoo-FSO do opracowania programu naprawczego. Restrukturyzacja obejmie nie tylko sam zakład na Żeraniu, ale również spółki joint ventures.

Firma szykuje się do likwidacji produkcji w trzech spośród 16 swoich spółek. Plany te dotyczą warszawskiego Spicera - wytwarzającego głównie tylnie mosty do Poloneza, spółki Dongwon z Kożuchowa - producenta układów wydechowych oraz JC Corporation ZSM z Wyszkowa, gdzie powstają m.in. komponenty do filtrów paliwa.

Reklama



Pierwsza Warszawa



Produkcja z trzech likwidowanych zakładów zostanie przeniesiona do innych spółek należących do Daewoo-FSO. Według dyrektora Janusza Lacha, doradcy prezesa zarządu Daewoo-FSO ds. restrukturyzacji spółek, obecnie analizowane są warunki przeniesienia oraz koszty operacji.

Najszybciej, w grudniu tego roku, zapadnie decyzja w sprawie likwidacji produkcji w stołecznym zakładzie.

- Produkcja zostanie przeniesiona do spółki ZENA Wyszków - mówi Janusz Lach

Informację tę potwierdza Stefan Rabij, wiceprzewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność spółki Spicer. Jego zdaniem, zakład będzie produkował tylko do 15 grudnia, a załoga od tego dnia może nie świadczyć pracy. Ostateczna likwidacja produkcji nastąpi prawdopodobnie od 1 stycznia 2001 r. Zdaniem Rabija, oficjalnym powodem likwidacji produkcji ma być planowany znaczący spadek produkcji Polonezów. Tymczasem jego zdaniem, na przyszły rok dział planowania Daewoo-FSO zgłosił zapotrzebowanie na 11 tys. sztuk. tylnych mostów do tego samochodu. Związki mają więc nadzieję, że uda się jeszcze zakład uratować.

W przypadku spółek w Kożuchowie i Wyszkowie decyzje o sposobie likwidacji produkcji zapadną najprawdopodobniej w I kw. 2001 r. Nie wiadomo natomiast, dokąd zostanie ona przeniesiona.

Jak podkreśla Janusz Lach, na razie więcej zakładów nie będzie likwidowanych.

- Planowane zmiany nie oznaczają jednak automatycznie prawnej likwidacji tych trzech spółek. Mogą one na przykład działać na terenie zakładów, do których przeniesiona zostanie produkcja - zaznacza Janusz Lach



Potrzebny partner



Od listopada Daewoo prowadzi jednocześnie rozmowy w sprawie zmian własnościowych w spółkach Tongheung w Grójcu - producenta siedzeń samochodowych oraz Zakładu Elektrotechniki Motoryzacyjnej w Ełku, gdzie wytwarzane są głównie wiązki elektryczne. Obecnie trwają wstępne negocjacje z partnerami zagranicznymi, wśród których znajdują się firmy z branży motoryzacyjnej.

Nieoficjalnie wiadomo, że zakładem w Grójcu zainteresowana jest francuska firma Faurecia, która w tym samym mieście prowadzi działalność o podobnym profilu. W toczonych obecnie negocjacjach rozważana prawdopodobnie zakup należącego do Daewoo zakładu lub wejście z nim w spółkę.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Ełk | FSO | firma | Wyszków | przeniesiona | Grójec | Daewoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »