Dajemy się naciągać operatorom telekomunikacyjnym

Nowy telefon, dodatkowe "darmowe" minuty czy tańsze połączenie z internetem. Operatorzy telekomunikacyjni przed świętami przystępują do ofensywy i próbują namówić nas na dodatkowe, czasem niepotrzebne usługi.

Jak wyjaśnia Piotr Jaszczuk z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przedstawiciele niektórych operatorów nie zawsze postępują fair wobec swoich klientów. Ofiarą nieuczciwych praktyk padają najczęściej osoby powyżej pięćdziesiątego roku życia, które są łatwowierne i podobnie jak większość społeczeństwa rzadko czytają umowy. Konsultanci proponują nowe telefony czy dodatkowe minuty.

Rozmówca IAR zaznacza, że umowy trzeba koniecznie przeczytać. To w nich, najczęściej małym drukiem, kryją się różne haczyki operatorów. Szczególnie warto zwrócić uwagę na długość obowiązywania umowy. Za ofertą nowoczesnego telefonu w atrakcyjnej cenie kryje się często długi okres obowiązywania umowy.

Reklama

Przedstawiciel UKE zaleca też sprawdzenie tożsamości konsultanta, z którym rozmawiamy przez telefon. Może się bowiem okazać, że reprezentuje on inną firmę, niż tę, o której mówił. Na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem sprzedającego, w tym telefonicznie czy za pośrednictwem internetu, mamy 10 dni. Operator ma obowiązek poinformowania klienta o tym prawie.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Jak dodają przedstawiciele UKE, wielu Polaków przedłuża swoje umowy właśnie na przełomie roku. Urząd Komunikacji Elektronicznej w ramach kampanii "Ufaj, ale sprawdzaj" organizuje w całej Polsce spotkania informacyjne na temat nieuczciwych praktyk niektórych operatorów.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: operatorzy | UKE | telefon

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »