Dino przekroczyło ważną liczbę, aż roi się od nowych sklepów. Mamy listę
Dino, należące do Tomasza Biernackiego, rozpędza się ze stawianiem nowych placówek. Tylko w pół roku powstało prawie 100 nowych sklepów marki. Tym samym sieć Dino rozrosła się już do ponad 2500 sklepów w całym kraju.
- Dino przebiło liczbę 2500 sklepów w całej Polsce, stawiając od początku roku 98 nowych sklepów.
- Sieć posiada obecnie powierzchnię sprzedaży o wielkości 987,4 tys. metrów kwadratowych.
- Na koniec I kwartału 2024 roku zatrudnienie w Dino wynosiło 42,4 tys. pracowników.
Z końcem czerwca sieć Dino liczyła już 2504 sklepy. Oznacza to przekroczenie historycznej dla tej marki granicy. Przekłada się także na coraz większą powierzchnię handlową, jaka znajduje się w rękach sieci. Branżowy portal DlaHandlu.pl wskazuje, że powierzchnia sprzedaży Dino wynosi obecnie 987,4 tys. metrów kwadratowych.
Od stycznia do końca czerwca Dino zdołało otworzyć 98 nowych sklepów. Tym samym w połowie 2024 roku sieć przekroczyła 2500 placówek, natomiast w analogicznym okresie 2023 roku sklepów Dino było 2272, co przekładało się na liczącą 894,2 tys. metrów kwadratowych powierzchnię sprzedaży. W ciągu roku więc przybyły 232 placówki.
Dino utrzymuje więc podobne tempo otwarć nowych placówek, co w 2023 roku, gdy w ciągu 12 miesięcy otworzyło 250 sklepów. Nakłady inwestycyjne na rozwój firmy wyniosły 1,2 mld zł, a budowa 250 sklepów w 2023 roku przełożyła się na utworzenie 4,5 tys. miejsc pracy. W sumie na koniec 2023 roku zatrudnienie w Dino wynosiło 41,9 tys. osób, podczas gdy na koniec I kwartału 2024 roku było to już 42,4 tys. pracowników.
Dino otwiera nowe sklepy w najróżniejszych miejscach Polski. Zwykle sklepy sieci znaleźć mogliśmy na prowincji, ale coraz częściej możemy spotkać Dino na obrzeżach dużych miast, a nawet w ich centrach. I tak na przykład Dino w ostatnich miesiącach pojawiło się chociażby na wrocławskim rynku w Domu Handlowym "Feniks".
Poniżej lista lokalizacji, gdzie markety Dino już powstały lub otwarte zostaną w najbliższym czasie. Warto jednak dodać, że w województwach warmińsko-mazurskim, lubelskim i świętokrzyskim staną nowe centra dystrybucyjne Dino.
- dolnośląskie: Siedlęcin, Przeworno, Bielawa, Niechlów, Płóczki, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów Zdrój, Oleśnica, Lubań, Wrocław,
- kujawsko-pomorskie: Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski, Toruń,
- lubuskie: Gorzów Wielkopolski, Kunowice,
- łódzkie: Bełchatów,
- małopolskie: Krzeszowice,
- opolskie: Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki,
- podkarpackie: Tuszyma,
- świętokrzyskie: Ciekoty,
- warmińsko-mazurskie: Szczytno, Olsztyn,
- wielkopolskie: Drzonek, Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice,
- pomorskie: Chojnice, Nieżychowice, Ogorzeliny, Charzykowy,
- zachodniopomorskie: Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbino.
Standardem w sklepach Dino stało się już wyposażanie ich w panele fotowoltaiczne. Wraz z końcem I kwartału 2024 roku posiadały je 2210 sklepy, co przekładało się wówczas na 91 proc. ogółu placówek.
I kwartał 2024 roku Dino zakończyło z przychodami ze sprzedaży rzędu 6,7 mld zł. Oznacza to wynik o 20,3 proc. wyższy względem I kwartału 2023 roku.
- Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów - oświadczył Michał Krauze z zarządu Dino Polska.
Przemysław Terlecki