Dino wchodzi na nowy rynek. Plany się powiodły, przejęcie już pewne
Dino Polska wkracza na nowy rynek. Zgodnie z zapowiedziami spółki, o których pisaliśmy w Interii, firma przejmie większość udziałów w drogerii internetowej eZebra. Transakcja okazała się jednak bardziej kosztowna niż pierwotnie przewidywała sieć handlowa.
Sieć Dino Polska zrealizowała ogłoszone kilka miesięcy temu plany. Chodzi o przejęcie na nowym dla firmy rynku, o których pisaliśmy między innymi tutaj.
Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. Informację podała w środę spółka w komunikacie giełdowym. Jak podano, po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra, będzie posiadać 75 proc. udziałów.
Łączna cena za udziały wyniosła 63 mln zł. To znaczy, że transakcja okazała się o ok. 2 mln zł droższa niż wynikało z październikowych szacunków spółki.
Przejęcie udziałów w sklepie eZebra.pl oznacza dla sieci Dino wejście na nowy rynek - i to podwójnie. Po pierwsze, będzie to wejście na rynek sprzedaży online. Po drugie, Dino Polska wejdzie na rynek drogeryjny.
W ten sposób Dino pójdzie w ślady jednego z największych konkurentów, czyli Biedronki. Sieć Biedronka powiązana jest z Hebe. To marka drogerii, które także prowadzi sprzedaż w internecie.
- Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju - podawało Dino w marcu, gdy spółka podpisała umowę przedwstępną dotyczącą transakcji.